اخبار افغانستان

کشته شدن ۱۲ نیروی طالب در پریان

سیمرغ، پنجشیر: منابع از پنجشیر می‌گویند که در نتیجه کمین هدفمند نیروهای جبهه مقاومت ملی در شهرستان پریان ۱۲ تن از نیروهای خوارج کشته شدند.
منابع موثق امروز دوشنبه ۲۴ اسد/مرداد به سیمرغ، گفته‌اند؛ که درگیری میان نیروهای جبهه مقاومت ملی افغانستان و گروه طالبان زمانی صورت گرفت که نیروهای طالبان در مربوطات آریب شهرستان پریان هدف کمین نیروهای کماندویی جبهه مقاومت‌ قرار گرفتند.
فرمانده محب عمری رییس ارکان قرارگاه کوهسار نیز در صحبت با خبرگزاری صدای افغانستان با تایید این خبر گفته است که به تعداد ۱۰۰ تن از نیروهای طالبان که به هدف سرکوب نیروهای جبهه مقاومت ملی به قرارگاه کوهسار اعزام شده بودند، در نخستین لحظات نبرد و کمین از قبل طراحی شده مقاومت گران مواجه شدند و در نتیجه انداخت بر موتر حامل شان تمام سرنشینان آن یعنی ۱۲ طالب کشته شدند. قابل ذکر است که موتر حامل طالبان نیز کاملاً تخریب شده است. فرمانده محب همچنان می‌افزاید که روستای آریب تحت محاصره نیروهای جبهه مقاومت ملی قرار دارد و در عین حال نیروهای طالبان از ساحات مجاور به این روستا پناه آورده‌اند.آقای محب همچنان تصریح می‌کند که جنگجویان طالبان در حالت پراکندگی قرار دارند و همچنان درگیری متفرق جریان دارد. همچنان منابع موثق از صفوف جبهه مقاومت ملی افغانستان در پریان گفته‌اند؛ در این درگیری به نیروهای جبهه مقاومت ملی هیچ آسیبی نرسیده است و هر لحظه آماده دفاع و مبارزه می‌باشند.

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا