اخبار افغانستان

زنگ خطر به کشورهای همسایه افغانستان؛ ورود گروه‌های تروریستی به تاجیکستان

سیمرغ به نقل صدای افغانستان، کابل: در روزهای اخیر چند گروه از تروریستان تاجیک از مناطق مرزی افغانستان وارد خاک تاجیکستان شده، تا حملات تروریستی را در خاک این کشور راه اندازی کنند.
دو روز پیش ریس امنیت ملی استان بدخشان تاجیکستان در نبرد با تروریستان کشته شد. کمیته امنیت ملی این کشور نیز خبر کشته شدن او را تایید کرد اما گفت که 2 تروریست نیز در نبرد با نیروهای امنیت ملی این کشور کشته شده اند و 1 تروریست دیگر از این گروه 3 نفری فرار کرده و جستجو نیروهای این کشور برای یافتن او دوام دارد.
همزمان منابع معتبر از ورود یک گروه 8 نفری ترویستان گروه انصارالله، به کشور تاجیکستان خبر میدهند. به گفته منابع، این تروریستان با خودشان سلاح و مواد انفجاری دارند.
یک تلویزیون محلی تاجیکستان به نقل از منابع خود گفت: تروریستان که در نبرد با نیروهای امنیت این کشور کشته شده اند، پرچم انصارالله را به سرهای خود بسته داشتند و از نزد هرکدام شان یک میل سلاح به دست آمده است.
با این حال منابع معتبر امنیتی به خبرگزاری صدای افغانستان خبر میدهند که چند گروه تروریستان خارجی از استان تخار و کندز نیز در حالی برنامه ریزی اند تا خاک تاجیکستان وارد شوند. به قول منابع، تروریستان

خارجی چهارشنبه شب، 6 حمل/ فرودین، در خانه مامور حسن در شهرستان دشت قلعه استان تخار نشست‌ای را برگزار کردند تا زمینه ورود شان را به خاک تاجیکستان بررسی کنند. به قول این منابع گروهی دیگر از تروریستان خارجی در شهرستان امام صاحب استان کندز نیز آمادگی عبور به خاک تاجیکستان را دارند.
منابع افزودند که مسوولین محلی طالبان نیز با این تروریستان خارجی در تماس اند و آنان را همکاری می‌کنند.
در کنار فعالیت ده‌ها گروه از تروریستان خارجی در مرزهای افغانستان و تاجیکستان در استان‌های بدخشان، تخار، کندز و بلخ؛ گروه طالبان تاجیکستان نیز پس از پیروزی طالبان بر افغانستان، اعلام موجودیت کرد. شعار این گروه نیز مبارزه مسلحانه علیه حکومت تاجیکستان است.
هرچند که فرماندهان محلی طالبان پیش از این تاجیکستان را بارها به حمله‌های مسلحانه تهدید کردند، اما مقامات این گروه به کشورهای همسایه افغانستان وعده داده بودند که به تروریستان خارجی اجازه فعالیت در مرزهای مشترک را نخواهند داد. حالا به نظر می رسد که خلاف وعده طالبان، تروریستان در مرزها جای گرفته و حمایت شده اند تا به کشور های آسیایی میانه پیشروی کنند.
همچنان پاکستان همسایه شرقی افغانستان نیز می‌گوید که نیروهای تحریک طالبان پاکستان در خاک افغانستان و تحت حمایت طالبان قرار دارند و حملات شان را علیه دولت پاکستان سازماندهی و رهبری می‌کنند.

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا