اخبار افغانستان

عکس یادگاری از چند ساعت شهرداری

سیمرغ، تخار: یک مرد هفتادساله که فارغ صنف چهار مکتب است پس از چاشت روز گذشته به‌عنوان شهردار در شهرستان ینگی قلعه استان تخار گماشته شده بود، صبح امروز کنار زده شد.
منابع معتبر امروز یک‌شنبه 6 سنبله/ شهریور، به سیمرغ گفته‌اند؛ مقامات محلی طالبان در استان تخار یک مرد کهن‌سال را که فارغ صنف چهارم مکتب است به عنوان شهردار شهرستان ینگی قلعه گماشته‌ بودند، پس چند ساعت او را برکنار کردند. این مرد هفتادساله فیض‌ بیدل نام دارد و پس از ظهر روز گذشته طی یک محفل‌ای به حیث شهردار معرفی شده بود. به گفته‌ای منابع، این عضو طالبان به دلیل رابطه نزدیک با ملا فاضل و ملابرادر، از سران گروه طالبان، شانس 17 ساعت تکیه زدن بر کرسی شهرداری ینگی قلعه را پیدا کرد. این پیرمرد فارغ از صنف چهار مکتب  در حالی به‌عنوان شهردار گماشته شده است که طالبان چندی پیش گفتند، اعضای این گروه برای استخدام در پست‌های دولتی،  به مدرک تحصیلی نیاز ندارند.براساس  یک گزارش نیوریارک تایمز که چند روز پیش منتشر شده‌ در آن آمده است، که چوب فروش ریس خارجه قندهار، سرایدار معاون وزارت مهاجرین و نانوای مدیر ترافیک، در رژیم طالبان  تعین شده اند.

سالار ازادی

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا