اخبار افغانستان

هشدار جدید طالبان به مردم شهرستان پریان: خانه‌های تان را ترک کنید!

سیمرغ، پنجشیر: گروه طالبان، باشندگان چند روستا را در شهرستان پریان استان پنجشیر هشدار داده اند که هرچی سریعتر خانه‌های شان را ترک کنند و تا کنون 14 خانواده، مجبور به ترک خانه‌های شان شده اند.
منابع محلی امروز یک‌شنبه 6 سنبله/ شهریور، به سیمرغ گفته‌اند که گروه طالبان، یک‌هفته پیش به شماری از باشندگان روستاهای کرپیتاب  و کوهسار شهرستان پریان هشدار داده‌بودند که طی یک هفته خانه‌های‌شان را تخلیه و کوچ کنند.این منابع می‌افزایند که پس از هشدار طالبان 14 خانواده از این دو روستاها به کابل، بدخشان و کاپیسا کوچ کردند. به گفته‌ای منابع، این خانواده‌ها به اتهام همکاری با جبهه مقاومت ملی  و یا به دلیل این‌ که یکی از اعضای فامیل‌شان عضو این جبهه است، از سوی گروه طالبان تهدید و وادار به کوچ اجباری شده‌ اند.یک منبع محلی از شهرستان پریان به خبرگزاری صدای افغانستان می‌گوید که تا هنوز 6 خانواده از روستای کوهسار و8 خانواده از روستای کرپیتاب این شهرستان بعد از تهدید طالبان کوچ کردند.
منابع تاکید می‌کنند؛ که بسیاری از این خانواده‌ها وضعیت خوبی مالی ندارند و اکثریت ‌آن‌ها شغل دام‌داری و کشاورزی داشته‌اند که با تهدید پی‌هم طالبان کشت و مواشی شان را رها و آواره شده‌اند. پیش از این‌هم شماری زیای از خانواده های در پی فشار، تهدید و لت و کوب طالبان خانه‌های شان را ترک کرده، به استان‌های همجوار پنجشیر و کابل رفته اند.

سالار ازادی

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا