اخبار افغانستان

طالبان بمب بشکه‌ای، مین مقناطیسی و موترسیکلت را به موزه زیارتگاه حضرت علی اهدا کردند

 سیمرغ به نقل از صدای افغانستان، بلخ: منابع از بلخ گزارش داده‌اند که والی طالبان در این استان، مواد های انفجاری و وسایل انتحار و ترور را که در پیروزی شان نقش داشته به موزه زیارتگاه حضرت علی در بلخ، اهدا کرده است.
منابع امروز چهارشنبه، ۱۳ ثور/ اردیبهشت، به خبرگزاری صدای افغانستان‌گفتند، گروه طالبان بشکه بمب و مین‌های مقناطیسی و ابزار ساخت و ساز مین را به عنوان آثار تاریخی و ارزشمند به موزیم زیارتگاه منسوب به حضرت علی، اهدا کردند.
به گفته‌ای منابع، والی طالبان در یک محفل رسمی نقش بمب‌های دست ساخت خود این گروه، مین و موترسیکلت را در پیروزی شان مهم خواند و سپس مواد منفجره را با یک عراده موتورسیکلت که در ترورها نقش داشته، به موزه زیارت حضرت علی در بلخ، تقدیم کرده‌است.
این در حالی‌است که طالبان در رژه‌های نظامی‌شان نیز بشکه‌های بمب و موتورسیکلت‌ها را به نمایش گذاشتند و انتحاری‌ها را از افتخارات این گروه خواندند. گفته می‌شود، طی‌۲۰ سال جنگ نیروهای این گروه با استفاده از این وسیله‌های ویران‌گر ده‌ها امکان عمومی را ویران و عامل کشته شدن صدها شهروند ملکی افغانستان شدند.

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا