اخبار افغانستان

سیلاب در پکتیا 16 کشته به جاگذاشت

سیمرغ، پکتیا: منابع از شرق کشور می‌گویند که در نتیجه سرازیر شدن سیلاب‌ها در استان پکتیا دست‌کم 28 تن کشته و زخمی شده اند.
منابع محلی امروز دوشنبه 31 اسد/ مرداد به سیمرغ می‌گویند در نتیجه سرازیر شدن سیلاب‌ها در مرکز و چندین شهرستان استان پکتیا، 16 تن جان باخته و دست‌کم 12 تن دیگر زخمی شده اند. این سیلاب‌ها پس از ظهر روز یک‌شنبه 30 اسد/ مرداد سرازیر شده است.
منابع می‌افزایند در نتیجه این سیلاب‌ها 358 خانه مسکونی نیز به گونه کامل تخریب شده و همچنان 676 خانه دیگر نیز به گونه نسبی تخریب شده است. به گفته منابع 1435 راس مواشی مردم محل نیز طعمه سیلاب شده و حدود 20 جریب زمین زراعتی در نتیجه سیلاب‌ها از بین رفته؛ کانال ها، جاده های عموی، پل و دیگر زیر بنا های عمومی نیز تخریب شده است. در یک هفته اخیر سیلاب در بسیاری از استان‌های کشور، قربانی سنگین گرفته و خسارات جبران ناپذیر به مردم وارد کرده است. متضررین می‌گویند نهاد های امداد رسان تا کنون هیچ کمکی به آنان نکرده و آنان بی سر پناهی به سر می برند.اداره هواشناسی کشور همچنان از بارش باران های شدید و  سرازیر شدن سیلاب در 24 ساعت آینده در 22 استان کشور هشدار داده و از کسانیکه در مسیر سیلاب هستند خواسته که متوجه خود و خانواده شان باشند.

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا