اخبار افغانستان

سازمان متحد: طالبان در شش ماه گذشته 334 تن را شلاق  و مجازات بدنی کردند

سیمرغ به نقل از صدای افغانستان، کابل: سازمان ملل متحد در تازه ترین  گزارش خود می‌گوید، طالبان در 6 ماه گذشته 334 مرد و زن را به اتهام‌های مختلف در نقاط مختلف افغانستان شلاق زدند و مجازات بدنی کردند.

براساس گزارش سازمان ملل، گروه طالبان 274 مرد و 58 زن را به اتهام‌های گوناگون شلاق زدند. گفته می‌شود که 2 پسر بچه نیز شامل مجازات شده‌گان توسط نیروهای طالبان است.

فیونا فریزر، ریس بخش حقوق بشر یوناما یا دفتر نمایندگی سازمان ملل در افغانستان امروز دوشنبه، 18 ثور/ اردیبهشت در رشته توییتی کفته است، “مجازات بدنی که نقض کننده کنوانسیون منع شکنجه است فورآ باید از سوی طالبان متوقف گردد.”

خانم فریزر در ادامه گفته است سازمان ملل متحد با مجازات بدنی به شدت مخالف است و همچنان از گروه حاکم برقدرت می‌خواهد که مجازات اعدام را به شکل فوری تعلیق کند.

او در ادامه گفته است که کارهای بیشتری در جهت احترام به استندرد های بین المللی و حقوق بشر از طرف سازمان ملل متحد در افغانستان صورت گیرد.

در همین حال عبدالمالک حقانی، معاون دادگاه طالبان  دو روز پیش اعلان کرد که دادگاهای این گروه در سراسر افغانستان حکم سنگسار کردن 37 تن و همچنان زیر دیوار کردن 4 نفر دیگر را تطبیق کرده است.

این مقام طالبان در ادامه گفته است شماری از این احکام ان‌ها اجرا شده و شماری هم در انتظار اجرا هستند.

پس از مسلط شدن طالبان در افغانستان این گروه مجازات اعدام، قصاص، شلاق، و سنگسار را از سر گرفته اند.

گفتنی‌ست کمیسون مستقل حقوق بشر افغانستان و نهاد های حامی حقوق بشر بارها از طالبان خواسته اند که از مجازات های غیر قانوی و مخالف کنوانسیون های حقوق بشر سازمان ملل متحد  اطاعت کرده و انرا فوراً توقف بدهند، اما طالبان هرگز به این خواسته های سازمان ملل متحد و نهاد های حقوق بشری توجه نکرده و انراً رد کرده اند.

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا