اخبار افغانستان

۶ طالب در درگیری با نیروهای جبهه مقاومت در خوست کشته شدند

سیمرغ به نقل از صدای افعانستان، بغلان: منابع محلی گزارش می‌دهند که میان طالبان و نیروهای جبهه مقاومت از صبح امروز نبرد آغاز شده و تا لحظه نشر این گزارش که ساعت ۱۰ شب به وقت محلی می‌شود، دوام دارد.

به گفته منابع، امروز دوشنبه، ۱۷ ثور /اردبهشت، ده‌ها نیروی گروه طالبان بالای نیروهای جبهه مقاومت در قرارگاه مرکزی شهرستان خوست حمله کرده و تلاشی گسترده خانه به خانه را در روستای “جنگلک” این شهرستان راه‌ اندازی کرده‌اند.

به گفته منابع، نیروهای جبهه مقاومت ملی به فرماندهی روح الله، که در این منطقه مستقر اند به درگیری با طالبان پرداخته اند. گزارش‌های موثق وجود دارد که تا اکنون ۶ تن از نیروهای طالبان کشته شدند و اجساد آن‌ها به بیمارستان مرکزی شهرستان خوست انتقال داده شده است. یک منبع از بیمارستان محلی به خبرگزاری صدای افغانستان تایید کرد که اجساد ۳ طالب محلی و ۳ طالب پشتون‌تبار که اهل استان‌های جنوبی اند، به بیمارستان منتقل شده است.

منابع محلی گفتند که گروه طالبان شماری از بزرگان و اربابان محل را نزد مقاومت‌گران با پیام تسلیمی فرستادند؛ اما نیروهای جبهه مقاومت این درخواست را رد کرده و گفتند تا آخرین مرمی خود در برابر طالبان خواهند جنگید.

یک منبع نزدیک به جبهه مقاومت خوست به خبرنگار خبرگزاری صدای افغانستان گفت که طالبان ۳ خانه را که یکی آن مربوط به روح الله، فرمانده‌ محلی نیروهای جبهه مقاومت می‌شود، به آتش کشیده‌اند.

به قول این منبع، طالبان اطراف روستا را به محاصره کشیده‌اند و به هیچ کس اجازه رفت و آمد را نمی‌دهند.

این منبع می‌افزاید که طالبان چندین باشنده محل را نیز به اتهام همدستی با نیروهای جبهه مقاومت بازداشت کرده و شماری را به شدت لت و کوب کرده‌اند. منبع گفت، هنوز مشخص نیست که طالبان بازداشت شدگان را به کجا برده‌اند.

در یک‌سال و نیم از حاکمیت گروه طالبان بر افغانستان، شهرستان خوست یکی از پایگاه‌های اصلی مقاومت علیه گروه طالبان بوده که اکنون هم چندین گروه از نیروهای جبهه مقاومت فعال اند و در برابر طالبان می‌جنگند. به اساس گزارش‌های موثق دست‌کم ۲۵۰۰ تن از نیروهای غیری بومی طالبان در این شهرستان مستقر اند که دست به آزار و اذیت مردم محل می‌زنند.

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا