اخبار افغانستان

زندانیان تاجیک‌تبار به گورهای دسته جمعی دفن می‌شوند

سیمرغ، کابل: یک رسانه‌ی آمریکایی گزارش داده که طالبان؛ صدها جوان تاجیک‌تبار را بازداشت و پس از شکنجه‌های شدید به قتل و در گورهای دسته جمعی دفن کرده‌اند.
واشنگتن اگزماینر؛ یک رسانه آمریکایی گزارش کرده که گروه طالبان مردان تاجیک را از استان‌های شمال افغانستان بازداشت و پس از تیرباران کردن، اجساد شان را در گورهای دسته جمعی دفن کرده‌اند.در این گزارش آمده که این افراد از استان های پنجشیر، کاپیسا و پروان بازداشت شده اند.
گزارش افزوده که از ماه سپتامبر 2021 الی فوریه 2021 دست‌کم 600 جوان میان سنین 16 الی 35 سال توسط گروه طالبان بازداشت شده اند .
منبع افزوده که طالبان دست و چشمان افراد بازداشت شده را می بندند و آنان را زیر شکنجه شدید به قتل می‌رسانند و قبرهای شان را زیر سنگ و خاک پنهان می‌کنند.منبع محلی به این رسانه گفته که شماری از مردمان محل از این رفتار طالبان آگاه اند اما از سوی طالبان تهدید شده اند که اگر این اتفاقات را با دیگران در میان گزارند به سرنوشت کشته‌شدگان گرفتار خواهند شد.این در حالیست که شماری از نهاد های معتبر بین الملی در افغانستان گزارش های را منتشر کرده و از کشتار صدها نفر در جریان حاکمیت طالبان در افغانستان خبر داده اند.
نیویارک تایمز در ماه آوریل در گزارش به نشر رساند که نزدیک به 500 تن از اعضای دولت سابق، توسط طالبان در یک دوره شش ماهه کشته و ناپدید شده اند. دیده بان حقوق بشر نیز 100 قتل تلافی جویانه را در چهار استان افغانستان بین ماه اگست تا اکتوبر 2021 مستند کرده است.
دیده بان حقوق بشر نیز دو هفته پیش‌تر گزارشی را منتشر کرد که به اساس آن اجساد بیش از 100 تن از یک کانال از استان ننگرهار  از شرق کشور کشف شده است. در گزارش دیده‌بان حقوق بشر آمده که این افراد به اتهام عضویت جبهه مقاومت ملی افغانستان و داعش بدون محاکمه از سوی طالبان کشته شده‌اند.
هیأت معاونیت سازمان ملل متحد یا یوناما در افغانستان در تازه‌ترین گزارش خود از قتل صدها نفر به دست طالبان در جریان حدود یکسال حاکمیت این گروه به نشر رسانده‌اند.

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا