اخبار افغانستان

دوحمله نیروهای جبهه مقاومت به طالبان در تخار

سیمرغ، تخار: نیمه‌های شب گذشته نیروهای چریکی جبهه مقاومت یک پایگاه بزرگ طالبان در چمن خسده و ساختمان فرماندهی پولیس و ولسوالی فرخار را مورد حملات راکتی قرار دادند.
منابع محلی از استان تخار امروز سه‌شنبه 18 سرطان/ تیر، به سیمرغ می‌گویند که نیروهای چریکی جبهه مقاومت در دو حمله جداگانه در شهرستان فرخار به گروه طالبان تلفات وارد کردند.به گفته منابع نخستین حمله حوالی ساعت 11 شب گذشته در چمن خسده به پایگاه طالبان صورت گرفته که حدود یک‌ساعت دوام کرد. منابع می‌افزایند که نیروهای جبهه مقاومت از سمت کوه‌های چمن خسده به پایگاه طالبان نزدیک شده و با آرپی جی، به طالبان حمله کرده اند.یک باشنده روستای خسده به خبرگزاری صدای افغانستان می‌گوید که دو طرف از سلاح های سنگین علیه یک دیگر استفاده می‌کردند.همزمان با توقف درگیری در چمن خسده، حوالی ساعت 12:20 دقیقه شب‌ از سمت پایان شهر فرخار چندین موشک به سوی ساختمان فرماندهی پولیس و ولسوالی فرخار شلیک شد. یک منبع از مرکز شهرستان فرخار می‌گوید که مقامات محلی طالبان در ولسوالی و فرماندهی حضور نداشتند و تنها چند سرباز محدود از آن محافظ می‌کردند.یک منبع از شفاخانه مرکز استان تخار می‌گوید که 5 زخمی از نیروهای طالبان از چمن خسده و 2 زخمی دیگر از مرکز ولسوالی فرخار به بیمارستان منقتل شده است.یک باشنده شهرستان فرخار می‌گوید پس از این دو حمله از سوی نیروهای جبهه مقاومت، نیروهای طالبان در بخش های مختلف این شهرستان ایست‌های بازرسی ایجاد کرده و باعث آزار و اذیت مردم ملکی شده اند. پیش از این یک منبع به خبرگزاری صدای افغانستان گفته بود از اینکه تیر اندازی در چمن خسده بسیار به طول انجامید، احتمال درگیری میان نیروهای خود طالبان است. اما منابع تاید میکنند که حمله چمن خسده نیز از سوی نیروهای جبهه مقاومت صورت گرفته است.

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا