مصاحبه هااخبار افغانستان

دنیا اگر حمایت کند یا نکند، ما بخاطر تحقق آزادی و عدالت می‌ایستیم!

سیمرغ افغانستان، کابل: احمد مسعود رهبر جبهه مقاومت ملی، در گفت‌وگو با شبکه بی‌بی‌سی گفته است، از آنچه که انتظار داشتیم و برای آنچه که برنامه و مدت زمان تعین کرده بودیم به مراتب جبهه مقاومت دستاورد بالاتر داشته است. او گفته است در این دستاوردهای بزرگ جبهه در زمان کم مدیون نقش و زحمات مردم افغانستان، زنان و اقشار مختلف جامعه است.
هم‌چنان آقای مسعود تصریح کرده است که ما در زمان کم در بخش‌های نظامی و سیاسی دستاوردهای قابل ملاحظه داشتیم، وی در بخش نظامی به نیروهای منظم جنگی جبهه مقاومت ملی و در بخش سیاسی

به ایجاد شورای مقاومت و هماهنگی میان رهبران سیاسی اشاره کرده است.
همچنان رهبر جبهه مقاومت ملی اضافه کرده است، ما در این مرحله قصد تصرف جغرافیا را نداریم و در این مرحله صرف تلاش کردیم‌ دنیا و مردم افغانستان را متوجه بسازیم تا در برابر استبداد ایستاده‌گی کنند.
او گفته است، برنامه‌های سیاسی یکی از بعدهای اساسی ماست که بالای آن تمرکز جدی داریم، در صورت که این گزینه انجام نشود، ملت و مردم افغانستان ناگزیر هستند تا در برابر بی عدالت، ظلم و استبداد ایستاد شوند.
او تاکید کرده است که مقاومت ما بخاطر قرار گرفتن کدام کشور در کنار ما نیست، مبارزه برای آزادی و تامین عدالت اجتماعی حق مردم افغانستان است، دنیا اگر حمایت کند یا خیر، ما درکنار مردم افغانستان بخاطر تحقق حق آزادی و تامین عدالت می‌ایستم.
احمد مسعود، رهبر جبهه مقاومت ملی، هشدار داده که اگر به مشکل افغانستان توجه نشود و ثبات سیاسی در کشور حاکم نگردد، یک بار دیگر معضل آن دامن‌گیر کشورهای منطقه و جهان خواهد شد.
به گفته او، افزون بر این که طالبان همواره تعهد شکنی کردند، بلکه زمینه را برای نفوذ و گسترش تروریسم در

افغانستان نسبت به گذشته مساعدتر کرده و تروریستان خارجی در صفوف این گروه جابه‌جا شده‌اند.
او گفته است: «شرایط بسیار خطرناک شده. امروز کندز لانه داعش شده، بدخشان پر است از افراطی‌ها و تروریستان خارجی. اگر طالبان اطلاعات ندارند، من برای‌شان می‌گویم که در کنار فرماندهان و در بین تمام تشکیلات‌شان گروه‌های تروریستی خارجی وجود دارند.»
آقای مسعود در پاسخ به این پرسش که اگر طالبان از سوی برخی از کشورها به رسمیت‌ شناخته شود، گفته که در چنین حالتی این کشورها مسئول تمام ظلم، کشتار، استبداد و جنایتی که این گروه مرتکب می‌شوند، خواهند بود.
رهبر جبهه مقاومت گفته است که مردم افغانستان تنها رها شده‌اند. او تاکید کرده که کشورها نمی‌توانند شهروندان افغانستان را از دفاع از حق‌شان و ممانعت کنند.
او گفته است، مردم افغانستان خصوصاً جوانان خواستار یک افغانستان جدید هستند، نظام باید بر خواسته از رای و نظر مردم باشد، نظامی در کشور حاکم باشد که رضایت و رای مردم را داشته باشد.

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا