اخبار افغانستان

حمله نیروهای جبهه مقاومت به فرماندهی طالبان در ورسج

سیمرغ، تخار: نیروهای جبهه مقاومت ملی افغانستان، به ساختمان فرماندهی طالبان در شهرستان ورسج استان تخار حمله کرده اند که درگیری میان دو طرف برای چند ساعت دوام کرد.
منابع محلی امروز یک‌شنبه 13 سنبله/ شهریور به سیمرغ می‌گویند که نیروهای جبهه مقاوم ملی، شب گذشته بالای ساختمان فرماندهی امنیه طالبان در مرکز این شهرستان حمله کرده اند. به گفته منابع این حمله حوالی ساعت 11 شب آغاز شد و تا ساعت 1 شب، دوام کرد.یک باشنده محل که نمی‌خواهد از او در این گزارش نام‌برده شود به خبرگزاری صدای افغانستان می‌گوید دو طرف در این جنگ از سلاح‌های سنگین کار گرفتند. او می‌گوید تا کنون از تلفات دقیق این درگیری اطلاعات در دست نیست. اما یک منبع از بیمارستان محلی شهرستان ورسج می‌گوید که 2 نیروهای طالبان که در این درگیری زخمی شده، به بیمارستان منتقل شده اند.این حمله در حالی بالای فرماندهی طالبان صورت گرفته که نیروهای این گروه روز گذشته به یک قرارگاه نیروهای جبهه مقاومت ملی در حوض ویغنان شهرستان ورسج حمله کردند که منجر به جان باختن دو نیروی جبهه گردید.منابع می‌گویند در این درگیری 6 نیروی طالبان نیز کشته شده است. این حمله به راهنمایی یک روحانی محلی طرفدار طالبان راه اندازی شد که اکنون متوقف شده است.

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا