اخبار افغانستان

حمله ناکام طالبان در پنجشیر؛ بیش از ۳۲ طالب کشته شدند

سیمرغ: گروه طالبان به هدف تسخیر قرارگاه‌های نیروهای جبهه مقاومت در چندین شهرستان استان پنجشیر حمله کردند، اما حملات طالبان، پس از چندین ساعت با تحمل تلفات سنگین، به شکست رو برو شد.
منابع محلی امروز یک‌شنبه ۲۰ سنبله/ شهریور سیمرغ می‌گوید گروه طالبان که به هدف تسخیرقرارگاه‌های نیروهای جبهه مقاومت ملی، با هزاران نیرو، تانک های زرهی و سلاح‌های سنگین از بامداد روز شنبه، حملات گسترده‌ای را در چند‌شهرستان پنجشیر راه اندازی کردند، اما ایستادگی و سرسختی نیروهای جبهه مقاومت، طالبان را به شکست مواجه کرد.نیروهای جبهه مقاومت در کوه‌های پیچیده و دشوارگذر پنجشیر، دها نیروهای طالبان را کشتند و شماری دیگری هم زخمی شدند. اکنون طالبان از مناطق که پیشروی کرده بودند، خارج شده اند.دفتر رسانه‌های جبهه مقاومت ملی افغانستان، آمار کشته شدگان طالبان را ۳۲ تن و آمار زخمیان این گروه را ۱۳ تن اعلام کرده است.
دفتر رسانه‌های جبهه مقاومت افزوده که درگیری در فراج، آبدره، حصارک، منجهور، عبدالله‌خیل، شابه، کمندوهای‌دره و آبشار، پشغور و خنج، صورت گرفته است. منابع در گفتگو با خبرگزاری صدای افغانستان می‌گویند گروه طالبان به فرماندهی ملا قیوم ذاکر، نیروهای خود را از چهار سمت، به سوی پایگاه‌های نیروهای جبهه مقاومت فرستاده بودند، اما حملات این گروه پیشروی چندانی نداشت و ضربه سنگین به طالبان وارد شد.
منابع می افزایند که ۱۰۰ نیروی طالبان از منطقه جرعلی، بیش از ۱۰۰ تن دیگر از کوه‌های نجراب، ده ها نیروی دیگر این گروه از روستای منجستو و ده پیتاب و ۱۳۰ نیروی دیگر از روستای چهار بزی، بالای قرارگاه فرمانده ملک دره، در شهرستان دره هجوم بردند که پس از چند ساعت نبرد سخت و نفسگیر دوباره عقب نشینی کردند. این منبع رقم کشته و زخمیان طالبان را تنها در شهرستان دره، بیش از ۳۰ تن می‌گوید.
یک منبع موثق دیگر به صدای افغانستان می‌گوید در درگیری های روز گذشته در کو های سیخی، چلاک، کوتل ملک، شمشیر سنگ، و حوض لالان، تلفات سنگین‌ای به طالبان وارد کرده است. به گفته منبع، طالبان شب‌گذشته با استفاده از تاریکی شب، اجساد نیروهای شان را از بلندی‌های کوه، پایان آوردند.یک باشنده محلی  به شرط افشاه نشدن نامش به خبرگزاری صدای افغانستان می‎گوید او شب‌گذشته ۴ امبلانس و رنجر گروه طالبان را دیده که اجساد کشته شدگان و زخمیان طالبان را به سمت مرکز پنجشیر منتقل می‌کنند.
یک منبع دیگر از منطقه شابه پنجشیر گفت که نیروهای جبهه مقاومت، چند فیر “بی ام۱”  به یک تجمع طالبان در این منطقه شلیک کرده اند که منجر به تلفات طالبان شده، اما در مورد رقم دقیق تلفات اطلاعاتی در اختیار نداشت.این حملات طالبان در حالی صورت می‌گیرد که در هفته‌های قبل این گروه  برای مردم در شماری از بخش های پنجشیر، ۶ روز مهلت داده بودند که مقاومت گران را از کوه‌ها پاین کنند و یا از منطقه شان کوچ کنند، این کار طالبان به نتیجه نرسید و طالبان حملات گسترده را در پنجشیر راه اندازی کردند.یک تن از اهالی منطقه عبدالله‌خیل به شرط افشاه نشدن نامش به صدای افغانستان می‌گوید طالبان پس از شکست  روز گذشته چندین خانواده را در منطقه خواجه ده پیتاب و منجنستو هشدار داده اند تا ازخانه و کاشانه های شان هرچی سریعتر کوچ کنند در غیری صورت به خشم نیروهای این گروه رو برو می شوند.
منابع محلی می‌گویند که صبح امروز نیز جنگ میان نیرو های جبهه مقاومت و طالبان در چندین بخش پنجشیر از سر گرفته شده است.

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا