اخبار افغانستان

احمدمسعود: زنان برنده می‌شوند!

سیمرغ، کابل: احمد مسعود رهبر جبهه مقاومت‌ملی افغانستان، در تویتی حمایت خود را از اعتراض دختران پکتیا اعلام کرده افزود که اعتراضات زنان روزی برنده خواهد شد.
شنبه‌شب ۱۹ سنبله/ شهریور، احمد مسعود رهبر جبهه مقاومت‌ملی افغانستان، نوار تصویری از اعتراض روز گذشته دختران پکتیا را در صفحه تویتر خود به اشتراک گذاشته آنان را “زنان قهرمان” خطاب کرده است. آقای مسعود آموزش را کلید باور به فردا گفته و افزوده که هیچ‌کس نمی‌تواند حق آموزش را از زنان و دختران افغان بگیرد.رهبر جبهه مقاومت همچنان گفته اعتراض، کار و آموزش حق زنان و دختران است و روزی زنان برنده خواهند شد.
مکاتبدخترانه بالاتر از صنف ششم، هفته گذشته توسط بزرگان محلی در استان پکتیا بازگشایی شد اما پس نشر خبرهای از بازگشایی مکاتب، رهبری طالبان، دوباره مکاتب را به روی دختران مسدود کرد. در پی مسدود شدن دوباره مکاتب به روز شنبه ۱۹ سنبله/ شهریور، دختران پکتیا به جاده‌ها ریخته، خواستار بازگشایی مکاتب شدند.

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا