اخبار افغانستان

تجاوز جنسی بریک زن از سوی آمرحوزه طالبان در فاریاب

سیمرغ، فاریاب: مولوی شریف، آمر حوزه طالبان در فاریاب، به یک زن شوهر دار تجاوز جنسی کرده و نیز او را به دادگاه صحرایی شدن تهدید کرده است.
منابع محلی امروزپنج‌شنبه 10 سنبله/ شهریور به سیمرغ می‌گویند مولوی شریف آمر حوزه طالبان در فاریاب، روز گذشته 9 سنبله/ شهریور، به یک زن شوهر دار به نام نوریه، در دفتر کار اش تجاوز جنسی کرده است.در همین حال ویدیوی نیز از این زن قربانی، درشبکه‌های اجتماعی به نشر رسیده؛ او در این ویدیو می‌گوید “مولوی شریف آمر حوزه، به شوهرم تماس گرفت، گفت به حوزه بیا، که از خانم‌ات شکایت شده است. وقتی با شوهرم به حوزه امنیتی رفتیم مولوی شریف برای شوهرم اجازه ورود به داخل دفتراش را نداند، آنجا به من تجاوز جنسی کرد.”نوریه افزوده که مولوی شریف، به او گفته است که شماری زیادی از زنان را به قتل رسانده و در صورتیکه به خواست او تمکین نکند او را نیز دادگاه صحرایی خواهد کرد. این زن می‌افزاید” وقتی مولوی شریف من را تهدید کرد از حال رفتم، زمانیکه دوباره به هوش آمدم، متوجه او به من تجاوز کرده است.”این زن در حالی از تجاوز جنسی توسط یک مقام محلی طالبان گفته است، که دو روز پیشتر نیز یک دختر جوان به نام الهه در شهر کابل، با نشر ویدوی گفت که قاری سعید خوستی، سخن‌گوی پیشین وزیر داخله گروه طالبان به او تجاوز کرده و سپس او را به عقد نکاح خود در آورده و به شدت لت و کوب و شکنجه کرده است.
قاری سعید خوستی اما شکنجه این دختر جوان را رد کرده گفته است که برای هدایت او و اصلاح عقیده‌اش با این دختر ازدواج کرده و در نهایت که از هدایت شدن او نا امید گردیده، طلاق کرده است.از روز گذشته به این سو خبرهای وجود دارد که طالبان در کابل، الهه را به دلیل شکایت از این عضو ارشد شبکه حقانی، بازداشت کرده اند. پیش از این رهبر گروه طالبان در اعلامیه گفته بود که نشر خبرهای منفی و شکایت کردن از طالبان، مجازات در پی دارد.تا هنوز روشن نیست که طالبان با این قربانی تجاوز جنسی، چی برخورد خواهند کرد.

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا