اخبار افغانستان

بنیاد شهید مسعود از سالروز پیروزی مجاهدین گرامی‌داشت به عمل آورد

بنیاد شهید احمدشاه مسعود در نشستی با حضور بزرگان جهاد و مقاومت از هشتم ثور سالروز پیروزی مجاهدین گرامی‌داشت به عمل آورد.

در این برنامه، سخنرانان با یادآوری از قربانی‌ها و مبارزات مردم افغانستان در برابر تجاوز سرخ و سیاه تأکید کردند که مجاهدین و مقاومت‌گران باردیگر در آزمون سخت تاریخی برای آزادی و نجات کشور از چنگ گروه‌های تروریستی در رأس طالبان قرار گرفته‌اند.

احمدولی مسعود رییس بنیاد شهید مسعود با اتحاف دعا به روح شهدای جهاد و مقاومت در دور اول و دوم گفت که پیروزی مجاهدین در هشتم ثور ۱۳۷۱ نتیجهٔ جان نثاری مردم مجاهد ما و خون شهدای ملیونی کشور بود٫ وی افزود: تجلیل از روزهای مناسبتی به خاطر این است که روحیهٔ آزادی خواهی را تقویت کنیم، کسی باور نمی کرد که بعد از سی و یک سال بار دیگر کشور ما اشغال شود و تروریستان بر سرنوشت وطن و مردم ما حاکم گردند. میعود با تاکید بر ضرورت زنده نگهداشتن روحیۀ مقاومت و فرهنگ مبارزه با تروریزم گفت که همین روحیه است که گروه اشغال‌گر طالبان و متحدان تروریست‌شان را زمین‌گیر کرده است. وی افزود: مقاومت بستر مبارزۀ آزادی‌خواهانۀ ملی است و در انحصار قوم، گروه، ولایت و ایدیولوژی خاصی نیست.

     به گفتۀ رییس بنیاد شهید مسعود، انگیزۀ مقاومت، اعادۀ عزت ما و بیرون راندن اشغالگران وحشی از خانه و کاشانۀ ماست. در دو سال گذشته گروه بدوی، تمدن‌ستیز‌ و فرهنگ‌ستیز طالبان هیچ ارتباط و پیوندی با مردم افغانستان برقرار کرده نتوانستند و با گذشت هر روز نفرت عمومی از تروریستان طالب بیشتر می‌شود.

رییس بنیاد شهید احمدشاه مسعود افزود: هر نوع انتقاد و مخالفت با مقاومت در برابر طالبان به معنای حمایت از این گروه وحشی طالبان و ضدیت با آرمان آزادی خواهی مردم ما است. مقاومت یک وجیبهٔ ملی است و به خاطر آزادی و عزت ما صورت می گیرد. مقاومتی که امروز در تمام عرصه ها و بسترهای اجتماعی و توسط اقشار مختلف حامعه مخصوصا زنان و دختران جریان دارد. احمد ولی مسعود افزود: نفرت از طالبان چنان عمیق و گسترده است که اگر دروازه های بیرون شدن از کشور باز شود هیچ کسی در آن باقی نخواهد ماند.

استاد محمد محقق رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان نیز از جان‌بازی و فداکاری مجاهدین ستایش کرد و گفت که برخلاف آنچه عده‌یی شعار می‌دهند، جهاد یک پروژۀ خارجی نبود؛ بل نتیجۀ کشتار، ظلم و ستم سران حزب دموکراتیک خلق بود.

استاد محقق با اشاره به تجارب دور اول مقاومت برضد طالبان گفت که گروه طالبان یک پروژۀ خارجی است که برای بدنام‌سازی اسلام و برای استفاده علیه کشورها و ملت‌های منطقه شکل گرفته است. به همین دلیل، طالبان زمینۀ فعالیت و حضور تمام‌ گروه‌های تروریستی را در خاک افغانستان فراهم کرده‌اند و هیچ کشوری از شر آن‌ها در امان نخواهند ماند. حتا پاکستان هم دو سال گذشته شاهد ناامنی و افزایش حملات تروریستی است.

حبیب‌الرحمن سیاف نماینده سابق پارلمان که پیام استاد عبدالرب رسول سیاف را می خواند، از ظلم و ستم طالبان بر مردم افغانستان به تندی انتقاد کرد و گفت که مژدۀ الاهی است که ظلم و ستم پایدار نمی‌ماند.

او گفت که پیش از آن‌که دیر شود، طالبان به گفت‌وگو و مذاکرۀ بین‌الافغانی تن دهند و بیشتر از این موجب بدبختی مردم افغانستان نشوند.

محمد علم ایزدیار، معاون سابق مجلس سنا گفت که مجاهدین با درس از پیروزی‌ها و اشتباهات گذشته در راستای پایان اشغال و برگشت صلح و آرامش در کشور استفاده کنند.

سایر سخنرانان نیز بر مبارزه و ایستادگی در برابر رژیم اشغال‌گر کنونی در کابل تأکید کرده و ابراز داشتند که پیروزی دوباره مستلزم وحدت، یکپارچگی و همسویی میان مقاومت‌گران و مردم افغانستان است.

در این مراسم، شیخ باقر سلطانی و عرفانی غزنوی و شمار دیگر در سخنانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطرهٔ پیروزی شکوهمند جهاد اسلامی، یاد شهدای جهاد و مقاومت را گرامی داشته بر ضرورت تداوم راه مقاومت و پیوستن مردم به کاروان مبارزه با طالبان و تروریزم و آزادی کشور از چنگ این گروه ظالم و ستمگر تاکید کردند.

مجاهدین پس از چهارده سال مبارزه در برابر شوروی سابق هشتم ماه ثور سال ۱۳۷۱ هجری خورشیدی توانستند تا حکومت داکتر نجیب الله را سرنگون کنند و قدرت را به دست گیرند.

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا