اخبار افغانستان

اعلامیه شورای عالی علمای جبهه مقاومت ملی

بسم الله الرحمن الرحیم

در مورد صدور فتوای علمای ولایت پنجشیر

قال الله تعالی: {وَمَا لَكُمْ لَا تُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَالْمُسْتَضْعَفِينَ مِنَ الرِّجَالِ وَالنِّسَاءِ وَالْوِلْدَانِ الَّذِينَ يَقُولُونَ رَبَّنَا أَخْرِجْنَا مِنْ هَذِهِ الْقَرْيَةِ الظَّالِمِ أَهْلُهَا وَاجْعَلْ لَنَا مِنْ لَدُنْكَ وَلِيًّا وَاجْعَلْ لَنَا مِنْ لَدُنْكَ نَصِيرًا} [النساء: 75]

ترجمه: «چرا در راه خدا و بخاطر مردان و زنان و كودكانى كه مستضعف گشته‏اند، پيكار نمى‏كنيد؟ همان كسانى كه مى‏گويند: پروردگارا، ما را از اين شهر كه مردم در آن ستمگرند، بيرون ببر و براى ما از جانب خود ولى و سرپرستى قرار بده و براى ما از طرف خود يارى دهنده‏اى مقرر فرما»

هموطنان مسلمان و روزه دار! السلام علیکم و رحمت الله و برکاته.

اطلاع دارید که طالبان خوارج در روز بیست و هشتم رمضان مبارک افرادی را به نام علمای ولایت پنجشیر گردهم آوردند تا توسط آنها مقاومت در برابر ظلم و ستم طالبان را بغاوت اعلان نمایند و تاییدشان را از امیر المومنین مجهول یکبار دیگر تکرار کنند. در فتوای¬شان به اقوال فقها استناد کرده و حکومت غلبه طالبان را «حکومت مشروع» و «حکومت اسلامی ناب» اعلان کنند. در پیوند به این موضوع ذکر چند مسئله با اختصار لازم است:

1- طالبان فتوای فریبنده¬ای نوشته اند و برای یکی از ملاهای پنجشیر داده اند تا آن را در زیر سایه تفنگ قرائت کند.

2- طالبان در شرایطی علمای پنجشیر را به اجتماع فرا می¬خوانند که بیشتر از سی هزار طالب مسلح، وحشی و قاتل در کوی و برزن پنجشیر تفنگ در دست و آماده شلیک هستند، در چنین شرایط مختنق ورقپاره¬ای را به نام فتوا که بازگوکننده مشروعیت طالبان، بغاوت مقاومتگران، وجود حکومت ناب اسلامی و پشتیبانی از شخص مجهولی به نام امیر المومنین را به خوانش گرفتند. صدور این¬گونه فتواهای مزورانه در زیر بارقه شمشیر بارها در تاریخ اسلامی تکرار شده است.

3- طالبان می¬خواهند با مطرح¬کردن مولفه «حکومت غلبه» مشروعیت¬شان را دریابند، و یکی از دروغ¬های کلان در این فتوا همین مشروعیت حکومت غلبه است و اذعان کرده اند که مذاهب اهل سنت حکومت غلبه را مشروع دانسته است، درحالی که حکومت غلبه شرایط، انواع و حالات مختلفی دارد. با مراجعه به نظریات فقها دانسته می¬شود که حکومت غلبه طالبان به هیچ وجه مشروعیت ندارد. غلبه¬ای که از روی جمجه هزاران پیر، جوان، زن و مرد مسلمان عبور کند با کدام دستاویزی مشروعیت خواهد داشت؟ حکومت زمانی مشروعیت می¬یابد که بر مبنای رضایت مردم شکل گرفته باشد. رأی و رضایت مردم در نگاه طالبان ارزشی ندارد.

4- در اسلام قبول کلیت دین با اجبار، جایز و پذیرفتنی نیست، اجبار برای قبول یک نظام جائر، ظالم و خونریز و یا قبول امیر المومنین غایب چگونه قابل توجیه خواهد بود.

5- نظام غلبه استفهام بی¬پاسخی در تاریخ سیاسی اسلام بوده و بدعت زشتی است که در مخالفت با نوع انتخاب نظام¬های خلفای راشدین، در زیر چکمه¬های استبداد شکل گرفته است. قبول نظام غلبه در عصر کنونی مضحکه¬ای بیش نیست.

6- اسلام عزیز مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم، تجاوز، حق¬کشی، برتری¬جویی، تعدی، چپاول و کشتار را نه تنها تایید می¬کند، بلکه مسلمان را به آن تشویق می¬نماید، و کشته شدن در این راه را شهادت معرفی می¬کند. آیا طالبان تکفیری معنا و مدلول بغاوت را می¬دانند؟

7- جبهه مقاومت ملی علمایی را که با تهدید و تخویف در محفلی برای قرائت و استماع فتوای جعلی جمع کرده اند، معذور می¬داند.

8- طالبان تکفیری تقریبا از دوسال به اینسو مردم را از حق مالکیت¬شان که همان زراعت، باغداری، ایلاق و تنظیم سایر مایحتاج¬شان محروم ساخته اند و با انواع مختلف آنها را توهین، تحقیر و سرکوب می¬کنند، و امروز از مردم تقاضا دارند که همین نظام سرکوبکر و ستمگر را بپذیرند.

9- طالبان بدانند که مردم سرشت زشت و نیت شوم¬شان را شناخته اند، دیگر با ترفندها و دروغ¬های این چنینی نمی توانند جنایات¬شان را کتمان کنند.

10- مردم مسلمان و آزاده بدانند که مقاومت و ایستادگی یگانه راه در برابر هیولایی به نام طالب تکفیری است که استخبارات بیرونی به خاطر جنگ¬های نیابتی آن را بر ملت ما تحمیل کرد. و به کمک و نصرت خدای عزیز زوال و شکست لشکر جهل و طلوع پیروزی مردم مسلمان نزدیک است.

با احترام

شورای عالی علمای جبهه مقاومت ملی
چهار شنبه ۳۰برج حمل ۱۴۰۲خورشیدی

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا