اخبار افغانستان

اتحادیه اروپا طالبان را تحریم می‌کند

سیمرغ، کابل: انالنابربوک، وزیر خارجه آلمان می‌گوید که کشورهای اتحادیه اروپا به خاطر نقض حقوق بشرتوسط طالبان به دنبال وضع تحریم علیه گروه طالبان هستند.
به نقل  از دویچه وله، وزیر خارجه آلمان پس از دیدار، رایزنی و مشورت با وزرای خارجه‌ی کشورهای اتحادیه اروپا گفته است که طالبان پس اعمال قوانین علیه زنان در افغانستان به نقض حقوق آن‌ها ادامه می‌دهند.
بربوک افزوده است که او در گفتگو با همتایان هالندی و فرانسوی خود گفته‌اند به دلیل نقض حقوق بشر در افغانستان طالبان باید تحریم شوند.
وزیر خارجه آلمان در ادامه گفته است: «ما مشترکاً این تحریم‌ها را برای نشست بعدی آماده خواهیم کرد.»
بربوک، گفته است که ممنوعیت کار زنان در افغانستان در سازمان‌های بشردوستانه و امداد رسان قابل پذیرش برای اتحادیه اروپا نیست.
او افزوده است که کشورهای اتحادیه اروپا نمی توانند کمک‌های بشردوستانه خود را تنها توسط مردان و برای مردان صورت گیرد حمایت کنند.
وزیران خارجه‌ی زن کشورهای غربی در کانفرانس امنیتی مونیخ نیز در یک بیانیه‌ای مشترک گفته بودند که گروه طالبان نیمی از جمعیت افغانستان را از جامعه حذف کرده و مرتکب شدید ترین نقض حقوق بشر علیه زنان در این کشور شده‌اند.
آنان محدویت‌های که طالبان علیه زنان در افغانستان اعمال کرده‌اند را محکوم کرده و اضافه کرده‌اند که این گروه در تلاش حذف زنان در تمام سطوح جامعه‌اند.
این در حالی است که گروه طالبان پس از مسلط شدن در افغانستان زنان را از کار، تحصیل و فعالیت‌های اجتماعی منع کرده اند.
پس از اعمال قوانین سختگیرانه طالبان علیه زنان جامعه جهانی از این گروه خواست که به این کار خود پایان دهد اما طالبان هیچ گونه توجه‌ی به این خواست‌ها نکرده و آن را دستورات دینی و عرف جامعه افغانی خوانده‌اند.

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا