اخبار

عفو بین الملل: صدای زنان افغان خاموش و آرزوهای شان نابود شد

منبع: خبرگزاری هندی TNM
برگردان/ از انگلیسی به فارسی: یحیی فیضی
سیمرغ، کابل، افغانستان: گروه طالبان ثابت کرده است زندگی برای زنان افغانستان تحت حاکمیت این گروه دشوار و افغانستان برای شان شبیه جهنم است؛ طالبان با ممنوعیت زنان و دختران از کار و تحصیل هر روز به مشکلات افغانستان می افزاید.
عفو بین الملل گفت که صدای زنان و دختران افغانستان خاموش و رویاهای شان توسط گروه طالبان نابود گردید، طالبان در واقع زنان را از جامعه افغانستان حذف کردند و این جنایت علیه بشریت است.
این سازمان گفت که برای زنان در افغانستان تحت سیطره طالبان هیچ فرصتی برای آموزش داده نمی شود و مجبور به پوشانیدن صورت شان در مکان های عمومی هستند.
عفو بین الملل به تاریخ ۱۱ جون ویدئویی را در توییتر منتشر کرد که نشان دهنده وضعیت نا امید کننده زنان افغانستانی است، و تاکید کرد که حذف زنان از جامعه افغانستان جنایت علیه بشریت تلقی می شود و بر اساس این گزارش باید گروه طالبان در قبال این عمل شان پاسخگو باشند.
عفو بین الملل در این گزارش همچنان می گوید که گروه طالبان در افغانستان به نقض گسترده حقوق بشر متهم شده است.
این سازمان می گوید که طالبان در طی این دوسال به خواسته های مشروع زنان افغانستانی با خشونت پاسخ داده است.
اما گروه طالبان هیچ یکی این ادعاها را نپذیرفته و اعتراف نکرده است و آن‌ها را اتهامات خارجی‌ها و دخالت در امور داخلی افغانستان نامیده است.
بر خلاف افکار عمومی، ملا هیبت الله اخوندزاده، رهبر طالبان، وضعیت زنان و دختران افغانستان را بطور کلی رضایت بخش خواند و افزود که تمام حقوق آن‌ها از سوی این گروه رعایت شده است و مورد احترام قرار دارند.
در همین حال، وزرای خارجه‌ی شش کشور به طور مشترک از طالبان خواسته اند تا سیاست‌ها و روش‌های سرکوب‌گرایانه شان علیه زنان را متوقف سازند و بگذراند زنان ودختران افغانستانی به حقوق شان دسترسی پیدا کنند و مشارکت کامل، معنی دار و بصورت مساوی در تمام قضایا کشور شان داشته باشد.
در پایان گزارش سازمان عفو بین الملل از طالبان خواسته شده تا به سرعت سیاست های را که مانع دسترسی زنان به اساسی ترین حقوق شان که مشمول تحصل، کار، آزادی و مشارکت شان در قضایای سیاسی و اجتماعی افغانستان شده است را پایان دهد.
این بیانیه همچنین از همه کشورها و سازمان ها خواست تا با استفاده از صلاحیت‌های که منشور سازمان ملل متحد به آن‌ها تفویض کرده است علیه طالبان فشار وارد کنند تا این گروه از اعمال ضد بشری شان دست بردارند.

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا