اخبار افغانستان

نا امیدی وزیر دفاع طالبان از پیروزی در برابر نیروهای مقاومت

سیمرغ، بغلان: جبهه مقاومت ملی افغانستان با انتشار اعلامیه‌ای گفته است که ملایعقوب وزیر دفاع گروه طالبان خطوط جنگ اندراب‌ها را در استان بغلان ترک کرده و نا امید از پیروزی در برابر نیروهای مقاومت به کابل برگشته است.
صبغت الله احمدی سخن‌گوی جبهه مقاومت ملی امروز دوشنبه 27 سرطان/تیر در صفحه فیسبوک‌اش گفته است ملا یعقوب وزیر دفاع گروه طالبان که رهبری عملیات علیه نیروهای جبهه مقاومت را در اندراب‌ها به عهده داشت به کابل برگشته است.
سخن‌گوی جبهه افزوده، پس از آنکه حملات زمینی و هوایی طالبان در برابر نیروهای جبهه مقاومت به شکست سنگین مواجه شدند، ملایعقوب وزیر دفاع این گروه از پیروزی در برابر نیروهای جبهه مقاومت نا امید شده و دوباره به کابل برگشته است.
در اعلامیه جبهه مقاومت ملی همچنان تذکر یافته است که 17 نیروی طالبان در دره قاسان در جنگ با نیروهای جبهه مقاومت کشته شده‌اند.
پس از سقوط بخش‌های از شهرستان خوست یک روز پیش از عید قربان به دست نیروهای مقاومت، فایل صوتی از وزیر دفاع گروه طالبان به نشر رسید که از پیروزی مقاومتی‌ها نا خشنود بود و نیروهایش را به اطاعت نکردن و مسوولیت ناپذیری متهم کرد. ملا یعقوب در روزهای اخیر با مولوی فصیح الدین رییس ستاد ارتش این گروه به بغلان رفته تا نیروهای مقاوت را سرکوب کنند، اما به نظر می رسد تلاش‌های یک هفته این گروه به نتیجه نرسیده و تلفات سنگینی به این گروه وارد شده است. منابع می‌گویند از خوست تا اندارب‌ها، ده‌ها نیروی طالبان در یک هفته اخیر کشته شده‌اند.

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا