اخبار افغانستان

هجوم طالبان بر یک خانه در اندراب؛ دو طالب و برادر صاحب خانه کشته شدند

منابع موثق در بغلان می‌گویند که افراد گروه طالبان شب هنگام بر یک خانه در اندراب این ولایت، هجوم بردند که منجر به‌درگیری میان صاحب خانه و افراد این گروه شده و دو عضو طالبان و برادر صاحب خانه کشته شده است.

منابع روز پنج‌شنبه، ۸ سنبله، به خبرگزاری پایگاه گفتند که این روی‌داد سه شنبه شب (۶ سنبله) در روستای «سمندان» ولسوالی پل‌حصار اندراب رخ داده است.

به گفته‌ی منابع، افراد طالبان با لباس مبدل، برای سرقت تریاک وارد خانه «عبدالعطا» شده بودند که منجر به درگیری شده و «عبدالقیوم ولد محمد اشرف و میرحسین ولد محمد حسین» که عضو برحال گروه طالبان بودند، کشته شدند و یک‌تن دیگر شان فرار کرده است.

منابع افزودند که « عبدالقیوم و میرحسین» از افراد ملادادخدا فرمانده محلی گروه طالبان در اندراب بودند.

براساس اطلاعات منابع، در این درگیری جمعه‌‌خان ۲۲ ساله، برادر صاحب خانه نیز کشته شده است.

یک منبع از اندراب که نخواست نام‌اش در گزارش ذکر شود، در صحبت با خبرنگار محلی ما گفته است که ملادادخدا از فرماندهان ظالم گروه طالبان است و دست خود و افرادش در جنایت‌های زیادی در اندراب دخیل است.

منبع افزوده که او که فعلن در اندراب نیست و سمت رسمی در رژیم گروه طالبان ندارد، افرادش به اخاذی، باج‌گیری و دزدی روی‌آورده است.

به گفته‌ی منبع، با آن‌که دو روز از هجوم افراد طالبان به خانه «عبدالعطا» و کشته شدن برادرش می‌گذرد، این گروه تا کنون برای پی‌گیری این واقعه کاری نکرده و به شکایت آنان پاسخی نداده است.

طالبان پس از تسلط دوباره‌شان بر افغانستان، به‌صورت پیوسته خانه‌های مردم را در بغلان به‌ویژه در «اندراب و خوست» به بهانه‌های مختلف بازرسی کردند و در اکثر اوقات شب هنگام به‌شکل وحشت‌بار وارد شدند و سبب آزار و اذیت مردم این ولایت شده‌اند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا