اخبار جهاناخبار

نماینده پاکستان در سازمان ملل: گروه‌های تروریستی در خراسان‌افغانستان از مصونیت برخوردار اند

منیر اکرم نماینده پاکستان در سازمان ملل می‌گوید برخی گروه‌های تروریستی مانند تحریک طالبان پاکستان، القاعده و داعش در خراسان‌افغانستان فعال‌اند.

آقای اکرم گفت گروه‌های تروریستی مانند تحریک طالبان پاکستانی در خراسان‌افغانستان از مصونیت برخودار است و این تهدیدی برای امنیت منطقه است.

او گفت تحریک طالبان پاکستان مسئول حملات در پاکستان است که منجر به کشته شدن شهروندان این کشور شده است. او افزود پاکستان بارها از گروه طالبان خواسته علیه این گروه مبارزه و آنها را به پاکستان تحویل دهد اما گروه طالبان در این زمینه اقدامی نکرده است.

نماینده پاکستان در سازمان ملل افزود که تحریک طالبان پاکستان در نزدیکی مرزهای پاکستان فعال است. به گفته او تحریک طالبان مهندسان چینی را در پاکستان کشتند و نیروهای امنیتی پاکستان را هدف قرار می‌دهند.

او گفت شورای امنیت سازمان ملل باید از گروه طالبان بخواهد روابط خود با تحریک طالبان پاکستانی را قطع کند، آنها را دستگیر و خلع سلاح کند.

او در ادامه افزود که تروریستان در برخی موارد با قاچاق مواد مخدر روابط تنگاتنگ دارند و این موضوع مبارزه گروه طالبان با کشت خشخاش را با مشکل مواجه می‌کند.

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا