اخبار

فاکس‌نیوز: گروه طالبان در سه سال گذشته ۳۲ دادستان در افغانستان به قتل رساندند

بر اساس گزارش فاکس‌نیوز گروه طالبان در سه سال گذشته دست کم ۳۲ دادستان در افغانستان به قتل رسانده اند.

این شبکه روز شنبه، ۲۷ اسد، در مطلبی به وضعیت دادستان‌های نظام پیشین افغانستان نگاشته است که در این مدت حدود ۱۰۰ دادستان دیگر زخمی شده‌اند.

یک دادستان افغانستان به این شبکه گفته که در حال حاضر ۵۰ دادستان دیگر حکومت پیشین در بند طالبان به سر می‌برند و از سرنوشت آنان اطلاعی در دست نیست.

براساس اسنادی که این دادستان در اختیار شبکه فاکس‌نیوز قرار داده است، از میان ۳۲ دادستان که به قتل رسیده‌اند، سه تن آنان زن هستند.

بربنیاد اسناد، این دادستان‌ها در مکان‌های عمومی یا خانه‌های‌شان از سوی افراد ناشناس یا جنگ‌جویان طالبان به قتل رسیده‌اند.

این دادستان که نامی از وی در گزارش برده نشده، تخمین زده است که حدود یک هزار دادستان به کشورهای اروپایی پناهنده شده و حدود یک هزار و ۵۰۰ تن دیگر هنوز در افغانستان گیر مانده‌اند.

با این حال، جو مایدا، یکی از نیروهای فرماندهی عملیات‌های ویژه امریکا که تا سال ۲۰۱۹ در امر مبارزه با تروریسم در افغانستان کار می‌کرد، به شبکه فاکس‌نیوز گفته است که طالبان با فرستادن نیروهای ویژه به شهرها و ارسال نامه‌ها به مساجد، در جست‌وجوی دادستان‌های نظام پیشین هستند.

فاکس‌نیوز تصریح کرده است که برخی از وکلای مستقر در امریکا برای حمایت از دادستان‌های افغان تلاش می‌کنند.

هیلار مور، دادستان لوئیزیانا خاطرنشان کرده که با صدها دادستان افغان که اکنون درخواست کمک کرده‌اند، در تماس است.

به آن‌که طالبان پس از تسلط دوباره‌شان بر افغانستان عفو عمومی اعلام کردند، اما طی سه سال گذشته گزارش‌های متعددی در مورد قتل دادستان‌های حکومت پیشین از سوی اعضای این گروه در ولایت‌های مختلف کشور نشر شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا