اخبار افغانستان

کسانیکه به سفر بین‌المللی می‌روند باید ۲۰ دالر مالیه بپردازند

سیمرغ ،کابل: اداره هوانوردی گروه طالبان طی تصمیم تازه‌ای خود گفته است که هر شهروندی که بخواهد خارج از کشور سفر کند، باید ۲۰ دالر به این اداره بپردازد.
امام الدین سخنگوی اداره هوانوردی گروه طالبان امروز شنبه ۱۲ اسد/شهریور در توییتی گفته است که این اداره تصمیم دارد تا بر شهروندانی که بخواهند خارج از کشور سفر بکنند، باید ۲۰ دالر به این اداره بپردازند.
او می‌افزاید که بر سفرهای داخلی نیز از سوی این اداره مالیه وضع شده است و باید هر مسافر ۵ دالر به عنوان مالیه به گروه طالبان بپردازند.
قابل ذکر است که او این تصمیم را از اول ماه سپتامبر قابل اجرا می‌داند.در عین حال مردم از اخاذی طالبان به بهانه‌های مختلف شاکی اند و می‌گویند که این گروه به جای اینکه خدمت رسانی و ایجاد سهولت به مردم بکنند، برعکس از این‌ها به زور و اجبار اخاذی می‌کنند.شواهدی که به خبرگزاری صدای افغانستان رسیده است نشان می‌دهد؛ گروه طالبان حتی از دست فروشان شهر کابل روزانه ۲۰ الی ۵۰ افغانی جمع‌آوری می‌کنند.در روزهای پیشین نیز گزارش‌های مبنی بر اینکه گروه طالبان از موترهای مسافربری شهری در بزرگ شهرهای افغانستان پول جمع‌آوری می‌کنند، نیز نشر شده بود.
شماری از شهروندان از چنین برخورد نیروهای طالبان به ستوه آمده اند و همواره از چنین برخورد آنان دور از تصویر و صدای رسانه‌ها شکایت دارند.

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا