اخبار افغانستان

جان باختن اکمل امیر فرمانده جبهه آزادی تایید نشد

 

سیمرغ به نقل از صدای افغانستان، کابل: در حالیکه یک مقام محلی طالبان و شماری از رسانه‌ها خبر کشته شدن اکمل امیر، بصیر اندرابی و 6 تن از همراهانشان را در نبرد علیه طالبان در کوه‌های سالنگ تایید کردند؛ اما جبهه آزادی و شماری از نزدیکان اکمل امیر، جان باختن او را تایید نمی‌کنند.
به روزسه‌شنبه، 22 حمل /فروردین، عبدالحمید خراسانی، فرماندار گروه طالبان در شهرستان احمد آباد پکتیا، به شماری از رسانه‌ها خبر داد که اکمل امیر و 8 تن از همرانش در نبرد علیه طالبان در شهرستان شتل استان پنجشیر، در دامنه‌های کوه‌ سالنگ کشته شده اند. در پی نشر این خبر شماری از رسانه‌ها نیز از جان باختن اکمل امیر فرمانده جبهه آزادی، بصیر اندرابی و شماری دیگر از نیروهای این جبهه آزادی خبر دادند؛ در حالیکه جبهه آزادی افغانستان، با نشر اعلامیه‌ای خبر جان باختن او را تایید نکرده است.
دفتر رسانه‌های جبهه آزادی ناوقت شب‌گذشته با نشر اعلامیه‌ای خبر کشته شدن بصیر اندرابی، فهیم سالنگی،

برهان اندرابی، قربان علی بامیانی، صبور فاریابی و حسین سمنگانی را تایید کرد اما گفت که اکمل امیر، در میان جان باختگان نیست و ارتباط شان با این فرمانده قطع شده است. شماری از منابع نزدیک به خانواده اکمل امیر نیز خبر جان باختن او را در نبرد علیه طالبان نادرست خواندند و اظهار امیدواری کردند که او زنده باشد.
شماری از منابع غیری رسمی نیز گفتند اکمل امیر، در این نبرد زخمی شده، اما از محل درگیری بیرون شده است.
به روز یک‌شنبه، 21 حمل/ فرودین، گروهی 200 نفری طالبان برای راه اندازی عملیات علیه چریک های جبهه آزادی افغانستان عازم کوه‌های سالنگ شدند. نبرد برای تمام شب دوشنبه در محل جریان داشت؛ جبهه آزادی افغانستان نیز از جان باختند دست‌کم 30 نیروی طالبان در این نبرد خبر داد.
اکمل امیر و بصیر اندرابی از فرماندهان سابق نیروهای ویژه افغانستان بودند که پس از سقوط افغانستان به دست طالبان و متلاشی شدن ارتش، به جبهه‌های زد این گروه پیوستند و اعلام جنگ علیه طالبان کردند.
خبر کشته شدن این فرمانده برجسته نظامی افغانستان و همراهانش واکنش‌های گسترده را در شبکه‌های اجتماعی به همراه داشت و شماری زیادی از سیاسیون، نظامیان سابق و مردم با خانواده‌های جان باختندگان ابراز همدردی کرده و جنگ شان علیه طالبان را برحق خواندند.

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا