اخبار افغانستان

وزیردفاع پاکستان به کابل آمد

سیمرغ، کابل: در حالیکه تنش میان پاکستان و طالبان بر سر درگیری های مرزی همچنان دوام داراد، وزیر دفاع پاکستان به کابل آمده است.
امروز چهارشنبه، 3 حوت /بهمن، خواجه محمدآصف در رأس یک هیأت بلندپایه به کابل آمده است. وزیر دفاع پاکستان چاشت امروز با ملاعبدالغنی برادر معاون اقتصادی ریس الوزار طالبان دیدار کرده است.
هدف سفر وزیر دفاع پاکستان، مبارزه با تحریک طالبان پاکستانی و کاهش تنش‌ها گفته شده است.
معاون اقتصادی ریس الوزار طالبان، در این دیدار به وزیر دفاع پاکستان گفته که موضوعات اقتصادی و تجاری نباید شکار موضوعات سیاسی شود. او همچنان خواستار رهایی شهروندان افغانستان از زندان های این کشور شده است.
این سفر وزیر دفاع پاکستان در حالی صورت گرفته که گذرگاه تورخم از سه روز به اینسو مسدود است و یک درگیری شدید نظامی نیز میان طالبان و مرزبانان پاکستانی رخ داده است.
این در حالیست که در هفته‌های اخیر حملات تحریک طالبان پاکستانی در خاک این کشور به گونه بی سابقه افزایش یافته که باعث تلفات شدید در این کشور است. مقامات پاکستان همواره طالبان را متهم به پناه دادن جنگجویان تحریک طالبان پاکستانی کرده است.

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا