اخبار افغانستان

والی و رییس استخبارات پنجشیر به جان هم افتادند

سیمرغ،پنجشیر: منابع از استان پنجشیر می‌گویند میان مقامات ارشد محلی طالبان در این استان اختلاف جدی به وجود آمده است.
منابع موثق امروز شنبه 8 اسد/ مرداد به سیمرغ می‌گویند؛ اختلافات میان گروهی طالبان در استان پنجشیر بر سر برکناری عبدالحمید خراسانی ازسمت معاونیت اداره استخبارات این استان بار دیگر شدت گرفته است.
منابع می‌افزایند که  عبدالحمید خراسانی چندی پیش به سمت معاونیت استخبارات طالبان به پنجشیر رسیده بود اما مولوی قدرت الله والی این گروه چند روز پیش‌تر به کابل رفت و او را از این سمت کنار زد. قابل ذکر است که عبدالحمید خراسانی پس حاکمیت طالبان به حیث آمر امنیت این گروه برای پنجشیر تعین شد و در نتیجه مخالفت با والی پنجشیر از این سمت کنار زده شد پس از آن در نتیجه حمایت شبکه حقانی دوباره به معاونیت اداره استخبارات این استان رسید.همچنان یک منبع دیگر از شهرستان حصه اول می‌گوید روز گذشته طالبان هلمندی با طالبان پروانی در این شهرستان نیز درگیر شدند که در نتیجه یک طالب هلمندی کشته و دو تن دیگر شان زخمی شده‌اند. گفتنی‌ست چندی قبل در گیری‌ها در شهرستان دره و آبشار نیز بین دو‌ گروه طالبان به وقوع پیوست که در نتیجه چندین طالب کشته و زخمی شده‌اند.

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا