اخبار افغانستان

هشدار دفتر هماهنگ کننده کمک‌های سازمان ملل از بحران گرسنگی در افغانستان

سیمرغ، کابل: دفتر هماهنگ کننده کمک‌های بشری سازمان ملل متحد یا [اوچا] با ابراز نگرانی از وضعیت معیشتی مردم افغانستان گفته است که با درخواست کمک فوری برای مردم این کشور تنها  5 درصد آن‌را دریافت کرده است.

روز دوشنبه، 14 حمل/ فروردین، دفتر هماهنک کننده کمک‌های سازمان ملل در افغانستان در تویتی گفته است که این سازمان در سال روان میلادی برای کمک به 23 میلون تن در افغانستان که نیاز فوری به غذا دارند؛ 4.6 میلیارد دالر درخواست کرده بود که کشورهای کمک کننده تنها 5 درصد آن‌را تامین کرده اند.
به گفته این سازمان پس از درخواست آنان برای کمک به مردم افغانستان تنها 2.4 میلیارد دالر دریافت کرده است.

اوچا، می‌گوید 23 میلون تن در افغانستان به کمک‌های فوری غذای نیاز دارند در صورتیکه این بودجه تامین نشود این کشور به یک بحران بشری جدید مواجه خواهد شد.

اوچا، در سال گذشته نیز اعلان کرده بود که نیمی از جمعیت افغانستان در یک بحران اقتصادی به سر می‌برند و اگر دنیا به کمک آن‌ها نشتابد مهاجرت‌ها بیشتر خواهد شد و این کشور به خشکسالی کمبود مواد غذایی و قیمتی روبرو است.

این در حالی‌ست که پس از به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان کمک‌های جهان و موسسات بین المللی به این کشور کاهش چشمگیری داشته که از این سبب اقتصاد مردم ضعیف شده و فقر و بیکاری نیز افزایش پیدا کرده است.

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا