اخبار افغانستان

نگرانی پاکستان از قدرت گیری تروریزم در افغانستان

سیمرغ به نقل از صدای افغانستان، کابل:  وزیر خارجه پاکستان در اظهارات اخیرش گفته است اگر  تهدیدهای تروریستی  از خاک افغانستان جدی گرفته نشود پیامدهای فاجعه‌باری به دنبال خواهد داشت.
به نقل از خبرگزاری تسنیم، بلاول بوتو زرداری، وزیر خارجه پاکستان در این اظهارات گفته است که پیش از تسلط طالبان بر افغانستان پنج رویداد تروریستی در خاک پاکستان توسط گروه های تروریستی صورت گرفته‌بود، اما با تسلط گروه طالبان تاکنون 50 رویداد تروریستی در این خاک رخ‌داده‌است.
وی با تأکید بر تعامل اسلام‌آباد با کابل خاطرنشان کرده‌ که نگرانی کشور‌های همسایه از جمله پاکستان درباره ایجاد حکومت فراگیر، برگرداندن حقوق زنان و دختران و تهدید نبودن افغانستان به کشور‌های همسایه و جهان یک‌سان است و به هماهنگی دیدگاه جهان دراین‌باره بیش‌تر نیاز است.
زرداری در ادامه این اظهارات تصریح کرده: همه در مورد افغانستان نگرانی‌های یک‌سان را مطرح می‌کنند  و دولت ها خواهان ثبات اقتصادی در افغانستان، حقوق زنان، فراگیر بودن و رسیدگی به نگرانی‌های امنیتی هستند.
این درحالی‌است که رهبر حزب عوام ملی، خیبرپختونخوا در اظهاراتش که با یک رسانه خصوصی داشت، طالبان را غلام امریکا خوانده و گفته‌است که با حضور طالبان در افغانستان این کشور به تباهی می رود.

گفتنی‌است که پس از تسلط گروه طالبان، بیش از بیست سازمان تروریستی در خاک افغانستان زیر حاکمیت این گروه آغاز به فعالیت کردند و در چند مورد کشورهای مجاور افغانستان را تهدید کردند.

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا