اخبار افغانستان

غصب بیش از 100 خانه توسط کوچی ها در تخار

سیمرغ، تخار: تعداد از کوچیان که تازه از کشور پاکستان به استان تخار برگشته اند، در همکاری با طالبان زمین و خانه‌های مردم راغصب کرده‌اند.
منابع محلی امروز شنبه 30 اسد/ مرداد، به سیمرغ  گفته‌اند، شماری از کوچیان‌تازه به روستای گل‌بهار و مهاجر قشلاق شهرستان خواجه بهاوالدین استان تخار برگشته و خانه های برخی این باشندگان را در همکاری با طالبان پشتون‌تبار غصب کرده و آنان را مجبور به ترک خانه های شان کرده اند.به گفته‌ای منابع، کوچی‌ها خانه و زمین‌های مردمان اوزبیک و تاجیک را غصب کرده اند که مردمان بومی منطقه هستند. منابع تاکید کرده‌است که کوچیان بیش از صد خانواده را از این شهرستان کوچ داده‌اند و ادعا کردند که این خانه‌ها و زمین مربوط کوچی‌ها می‌باشد. منابع می‌گویند طالبان از این افراد حمایت می‌کنند و اکثر این کوچی ها نیز مسلح میباشند. یک باشنده دیگر شهرستان خواجه بهاوالدین می‌گوید بخش از کوچی ها در مکاتب و مساجد جا به جا شده اند و احتمال می رود در روز های آینده خانه های بیشتر را غصب کنند. گفتنی‌ست که پیش از این نیز پشتون‌های ناقل و کوچی‌ها در سمت شمال کشور با هم‌کاری گروه طالبان خانه‌ها و زمین‌های مردم را غصب کرده اند.

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا