اخبار افغانستان

طالبان 2 نوجوان پنجشیری را بازداشت کردند

طالبان 2 نوجوان پنجشیری را بازداشت کردند

سیمرغ، کابل: منابع محلی از استان پنجشیر می‌گویند گروه طالبان 2 نوجوان پنجشیری را از کابل بازداشت و به جای نامعلوم انتقال داده‌اند.
منابع امروز شنبه، 3 جدی/ دی، به سیمرغ، می‌گویند، استخبارات گروه طالبان روز گذشته 2 نوجوان پنجشیر را از منطقه شاه شهید مربوطات ناحیه هشتم شهرکابل بازداشت و با خود بردند.
منابع از این دو نوجوان به نام های علی و جاوید یاد می‌کنند که باشندگان منطقه عبدالله‌خیل روستای کنسار، شهرستان دره استان پنجشیر هستند. به گفته منابع طالبان این نوجوانان را به اتهام همکاری با جبهه مقاومت بازداشت کرده اند.
یک عضو خانواده جاوید به شرط افشاه نشدن نامش در گفتگوی با سیمرغ، می‌گوید: “جاوید کارگری می‌کرد و با هیچ جریان سیاسی و نظامی ارتباط نداشت.”
این دو نو جوان پنجشیری در حالی دستگیر می‌شوند که در هفته گذشته نیز یک تن از باشنده‌های شهرستان دره از سوی طالبان دستگیر شده و به جای نامعلومی منتقل شده است.
طالبان پس از مسلط شدن در افغانستان ده‌ها تن از باشنده‌های پنجشیر را به بهانه‌های مختلف شکنجه، زندانی، و تیر باران کرده اند.
در همین حال نهاد‌های حقوق بشری بارها از طالبان خواسته اند تا دست از شکنجه و دستگیری افراد ملکی بردارند، ولی گروه طالبان هیچ توجه‌ی به خواست های این نهادهای حقوق بشری نکرده اند.

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا