اخبار افغانستان

طالبان در کابل، ده‌ها جوان تاجیک را بازداشت کردند

سیمرغ ،کابل: گروه طالبان، در برخی مناطق تاجیک نشین شهر کابل، یورش برده، شمار زیادی از جوانان تاجیک‌تبار را بازداشت و به زندان‌ انتقال دادند.
منابع محلی امروز سه‌شنبه، ۲۹ سنبله/ شهریور به سیمرغ، می‌گویند شب گذشته گروه طالبان به ناحیه ۱۷، ۱۱ و ۱۹ شهر کابل حمله کرده و شمار زیادی از جوانان تاجیک‌تبار که باشندگان اصلی، استان‌های کابل، پروان، پنجشیر و کاپیسا میشدند را بازداشت و به جای نامعلوم انتقال داده اند.
منبع می‌افزاید که طالبان در حمله به این مناطق، شهر کابل، خانه‌های مردم را به شدت بازرسی کردند و جوانان را شدید لت و کوب کرده، با خود بردند.
یک تن از اهالی منطقه که نمی خواهد اسم از وی در این گزارش برده شود، در گفتگوی به سیمرغ می‌گوید این چندین بار است که گروه طالبان به این مناطق یورش می برند، خانه‌های آنان را بازرسی، توهین و تحقیر و مردان جوان را شکنجه و بازداشت می‌کنند.
این منبع می افزاید که طالبان پیش از این هم شماری از جوانان محله شان را بازداشت کرده اند که در بدل پول و سلاح پس از مدتی زیاد و شکنجه های شدید از زندان مخوف طالبان، آزاد شده اند. او گفت که شماری از کسانیکه از سوی طالبان در گذشته بازداشت شدند، تا کنون از سرنوشت شان خبری نیست و مسوولین طالبان به خانواده‌های آنان نیز پاسخ نمیدهند. گزارش‌های از قندهار در غرب کشور نیز می رساند که طالبان به بازرسی خانه‌های مردم آغاز کرده اند و به شدت باعث آزار و اذیت مردم ملکی شده اند.

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا