اخبار افغانستان

طالبان به دامدران پنجشیر محدودیت سنگین وضع کردند

سیمرغ به نقل از صدای افغانستان، پنجشیر: منابع محلی از پنجشیر گزارش داده‌اند که طالبان برای باشندگان این استان اجازه نمی‌دهند که مواشی شان را به چراگاه‌ها ببرند.
منابع امروز یک‌شنبه 31 ثور/ اردیبهشت به خبرگزاری صدای افغانستان گفتند، گروه طالبان در نقاط مختلف کوه‌های پنجشیر پاسگاه‌های نظامی ایجاد کردند و به باشندگان این استان اجازه نمی دهند که مواشی‌شان برای چرانید به کوه‌ها بالا ببرند.
به گفته‌ای منابع، گروه طالبان به باشندگان این استان هشدار داده‌اند که از این پس هیچ‌کس حق رفتن به «اییلاق» و ارتفاعات کوه‌ها را ندارد و اگر کسی چنین کار را انجام داد نظامیان طالبان با آن‌ها برخورد جدی خواهند کرد.
در این حال شماری از باشندگان پنجشیر می‌گویند که وضعیت مالی آن‌ها بیشتر به دام‌داری و زراعت وابسته‌ است، اگر طالبان اجازه رفتن مواشی‌شان را به کوه‍ا ندهند، به مشکلات اقتصادی مواجه خواهند شد.
از سوی هم این باشندگان می‌گویند که اکثریت زمین‌های زراعتی آن‌ها در داخل دره‌ها موقعیت دارد و طالبان اجازه رفتن و کشت زرع زمین‌ را به آن‌ها نمی دهند.
این در حالی است که سال گذشته نیز طالبان برای باشندگان پنجشیر در بسیاری روستا‌ها حق کِشت و زرع زمین‌های‌شان را نداده‌اند و در بسیاری موارد محصولات زمین‌های زراعتی مربوط به نیروهای مقاومت را آتش زدند.

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا