اخبار افغانستان

رهبر گروه طالبان رژیم فعلی این گروه را معامله‌گر خواند

سیمرغ، قندهار: به تازه‌گی صدای از ملاهبت‌الله آخوند، رهبرگروه طالبان به نشر رسیده که رژیم حاکم طالبان را معامله‌گر و به ضرر مسلمانان می‌گوید.

به روز پنج‌شنبه، ۱۱ دلو /حوت، صدای در شبکه‌های اجتماعی به نشر رسید که مربوط به رهبر فعلی گروه طالبان ملاهبت الله، گفته می‌شود‌. او در این نوار صوتی، از حاکمیت فعلی طالبان به تندی انتقال کرده و آن را به نفع شماری از افراد دانسته و افزوده که معامله جریان دارد.

رهبر طالبان گفته است:” این حکومت نیست، معامله‌گری است.”

رهبر این گروه از تمامی اعضای طالبان خواسته که از خواهشات خود بگذرند و شریعت را تطبیق کنند.

در بخش دیگر از سخنان خود رهبر طالبان گفته: “اگر در خانه تو شریعت نباشد، چگونه ادعا میکنی شریعت تطبیق می‌کنی؛ اگر در اداره و بدن تو شریعت نباشد، چطور مردم حرف شما را قبول کند که در زمین، شریعت و دین خدا را عملی می‌کنید.”

هرچند تا کنون مشخص نشده که این صدای رهبر طالبان مربوط به چه زمانی است، اما او در بخش از سخنان خود می‌گوید که در حال حاضر سرپرستی این ملت به شماست؛ از همین رو به نظر می رسد رهبر طالبان در میان مسوولین این گروه این سخنان را مطرح کرده است.

شماری از منابع می‌گویند که رهبر گروه طالبان به روز پنج‌شنبه، با شماری از مقامات ارشد این گروه از جمله ملایعقوب وزیر دفاع، سراج الدین حقانی وزیر داخله، ملا متقی وزیر خارجه و شماری دیگر از مقامات این گروه در جنوب کشور در استان قندهار دیدار و ملاقات کرده‌است.

شماری از منابع رسانه‌ای گزارش می‌کنند که مسوولین ارشد طالبان برای رای‌زنی و گفتگو به منظور بازگشایی مکاتب و دانشگاه‌ها به روی دختران به نزد ملاهبت‌الله، رهبر این گروه رفته بودند.

تاکنون سخن‌گویان رسمی گروه طالبان در مورد این کلیپ صوتی رهبر شان سخن‌نگفته‌اند.

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا