اخبار افغانستان

دیپلماتان افغانستان در سفارت تهران، سفیر طالبان را نپذیرفتند

سیمرغ،کابل: عبدالقیوم سلیمانی، سرپرست برحال سفارت افغانستان در تهران و همچنان دیپلماتان افغانستان اجازه نداند تا سفیر معرفی شده از سوی طالبان، به کار آغاز کند.
به نقل از خبرگزاری بخدی، وزارت خارجه تحت کنترول طالبان، حدود ده روز پیش فضل حقانی، را در بست سکرتر اول به سمت سرپرست سفارت افغانستان در تهران معرفی کرد.
سفیر پیشین افغانستان و دیپلماتان در تهران در برابر فرمان وزیر خارجه طالبان مخالفت کرده و گفته اند در برابر آن خواهند ایستاد و سفیر این گروه را اجازه نداند تا وارد سفارت افغانستان در تهران شود.
عبدالقیوم سلیمانی در صحبت تیلفونی با امیر خان متقی  وزیر خارجه طالبان گفته است که سفارت افغانستان را برای گروه طالبان تحویل نخواهد داد.
این کار در حالی صورت می‌گیرد که پس از ورود طالبان در اگست سال 2021  هیچ کشوری تا به حال گروه طالبان را به رسمیت نشناخته و همچنان موضع سفارت خانه های افغانستان در بیرون بحث بر انگیز شده است.
در همین حال حدود 60 سفیر و کنسول یا روسای نمایندگی های دیپلماتیک حکومت پیشین افغانستان بطور رسمی با گروه طالبان اعلام همکاری نکرده اند.
نمایندگی های دیپلماتیک افغانستان در سراسر جهان حاضر نشده اند، تا فرمان‌های حکومت طالبان را پزیرفته و انرا عملی نمایند.
سفارت های دولت پیشین افغانستان همواره گفته اند، که گروه طالبان مشروعیت داخلی و خارجی ندارند، به همین دلیل است که آن‌ها حاضر نیستند تا با این گروه همکاری کنند.

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا