اخبار افغانستان

دستگری و به بند کشیدن بزرگان دو روستا در پنجشیر

سیمرغ، پنجشیر: گروه طالبان از نیمه‌های شب گذشته دو روستا را در استان پنجشیر محاصره کرده و دست به تلاشی خانه‌های مردم زده اند.
منابع محلی امروز چهارشنبه 16 سنبله/ شهریور به سیمرغ می‌گویند گروه طالبان، از شب گذشته روستاهای زمانکوربالا و زمانکور پاین را در محاصره خود قرار داده اند و شماری زیادی از محاسن سفیدان و جوانان را دستگیر کرده و به جای نامعلومی انتقال داده اند.منبع می‌افزاید طالبان به طور خود سرانه دست به بازرسی خانه‌های مسکونی مردم زده اند و شماری از مردم را نیز اذیت و شکنجه کرده اند. یک تن از باشنده گان زمانکور بالا که نمی‌خواهد از او در گزارش نامبرده شود در گفتگوی با خبرگزاری به سیمرغ  گفته است؛ طالبان با یک روش بسیار خشونت‌بار وارد خانه‌های مردم شدند و دست به بازرسی خانه‌ها زده اند، او می‌گوید طالبان بیش از 70 تن را از روستا های شان بازداشت و با خود برده اند. این در حالی است که طالبان در منطقه عبدالله‌خیل شهرستان دره پنجشیر نیز دست به بازرسی خانه‌های مردم زده اند و پس آزار و اذیت مردم در این منطقه اکثریت خانواده‌ها، خانه و منطقه‌ی شان را ترک کرده اند.گفتنی است طالبان در اکثریت روستاهای پنجشیر در برابر مردم از خشونت و زور کار می‌گیرند و شمار زیادی را شکنجه و تیر باران کرده اند.

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا