اخبار افغانستان

جان باختن جنرال اکمل امیر در سالنگ تایید شد

سیمرغ به نقل از صدای افغانستان، کابل: شش روز پس از رویداد سالنگ که طالبان اعلان کردند بودند جنرال اکمل امیر و 7 تن از همرانش را کشته اند؛ جبهه آزادی افغانستان تایید کرد که این فرمانده در نبرد علیه طالبان جان باخته است.
روز سه‌شنبه، 22 حمل/ فرودین، وزارت دفاع گروه طالبان اعلام کرد که جنرال اکمل امیر از فرمانده سابق نیروهای ویژه ارتش افغانستان و فرمانده کنونی جبهه آزادی افغانستان در نبرد علیه این گروه با 7 تن از همرانش در کوه‌های سالنگ کشته شده است. اما چند ساعت پس از آن دفتر رسانه‌های

جبهه آزادی اعلام کرد که جسد جنرال امیر در میان جان باختگان نیست، این جبهه نیز از اطلاع در مورد او اظهار بی خبری کرد. اعلامیه جبهه آزادی افزوده بود که ارتباط با این فرمانده قطع شده است. خانواده جنرال امیر نیز اظهار امیدواری می‌کردند که او زنده باشد.
امروز یک‌شنبه، 27 حمل /فرودین، جبهه آزادی افغانستان نیز با نشر خبرنامه‌ای کشته شدن این فرمانده خود را تایید کرد.
شام روز شنبه نیز جبهه آزادی با نشر اعلامیه‌ای از طالبان انتقاد کرده که بود اجساد قربانیان را به خانواده‌های شان نسپاریده و تلاش‌های صلیب سرخ نیز در این زمینه بی نتیجه بوده است. طالبان جسد فهیم سالنگی یکی از قربانیان این رویداد را دو روز پیشتر به خانواده‌اش سپردند، اما اجازه تکفین و دیگر مراسم مذهبی را به آنان نداند.

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا