اخبار افغانستان

توهین و بازداشت زنان در دایکندی

 

سیمرغ به نقل صدای افغانستان، دایکندی: منابع می‌گویند طالبان در سه روز گذشته در شهر نیلی مرکز دایکندی شماری از زنان را به دلیل طرز پوشش شان شکنجه و بازداشت کرده اند.
منابع امروز یک‌شنبه، 31 ثور /اردبهشت، به خبرگزاری صدای افغانستان گفتند که محتسبان امر به معروف و نهی از منکر گروه طالبان در شهر نیلی مرکز استان دایکندی ده‌ها زن را به دلیل طرز پوشش شان شلاق زده و شماری را بازداشت کرده اند. منابع افزودند که رقم بازداشت شدگان و وضعیت آنان تاکنون مشخص نیست.
به گفته این منابع، طالبان زنان را به دلیل نپوشیدن برقه سیاه شلاق زدند و این کار در تمامی بازار دایکندی دوام دارد.
یکی از دختران شهر نیلی در گفتگو با خبرگزاری صدای افغانستان این خبر را تایید کرد و افزود که طالبان زنان را توهین، تحقیر و شلاق زده اند. به گفته این دختر جوان، طالبان از همه خواسته اند که برقع سیاه شبیه به حجاب زنان  ایران به سر کنند در غیری صورت حق بیرون شدن از خانه‌های شان را ندارد.
هر گروهی از طالبان در استان‌های مختلف کشور به خواست خودشان حجاب اسلامی تعریف کرده و زنان را مجبور و مکلف می‌کنند تا از آن پیروی کنند و در غیری صورت به شلاق و توهین و تحقیر طالبان روبر شده اند.

 

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا