اخبار افغانستان

افزایش خودکشی‌ها در کشور؛ ۵۵ تن در سه ماه خودکشی کرده‌اند

افزایش خودکشی‌ها در کشور؛ ۵۵ تن در سه ماه خودکشی کرده‌اند

روزنامه ۸صبح در گزارشی گفته است که در بیش از سه ماه گذشته، دست‌کم ۵۵ تن در کشور خودکشی کرده‌اند.

بنا بر گزارش این روزنامه، افرادی که خودکشی کرده‌اند، در رده‌های سنتی متفاوت و دارای جنسیت‌های مختلف بوده‌اند. کودکان، دختران نوجوان و زنان و مردان جوان و میان‌سال از جمله افرادی هستند که به ‌دلیل مشکلات اقتصادی و فقر و خشونت‌های خانواده‌گی ناشی از سیاست‌های تبعیض‌آمیز گروه طالبان به زنده‌گی خود نقطه پایان گذاشته‌اند.

در گزارش آمده است که این اتفاقات در بیش از سه ماه گذشته ۱۳ زن و دختر، ۴۲ مرد و پسر جوان و دو کودک در ۲۰ ولایت خودکشی کرده‌اند که  بیش‌ترین آمار در استان‌های ننگرهار، فاریاب و بدخشان به ثبت رسیده است.

بر اساس گزارش‌های منتشر‌شده در روزنامه ۸صبح، دست‌کم ۵۵ تن در ۲۱ استان خودکشی کرده‌اند. این افراد در استان‌های کابل، بدخشان، ننگرهار، بغلان، تخار، کنر، خوست، پکتیکا، غزنی، غور، فاریاب، کاپیسا، پروان، قندهار، بلخ، بادغیس، فراه، هرات، سرپل، ارزگان و دایکندی خودکشی کرده‌اند.

بر اساس آمارهای منتشر‌شده، از میان کسانی که خودکشی کرده‌اند، ۱۳ تن زن و دختر و ۴۲ تن دیگر پسران جوان و مردان بوده‌اند. در این میان دو کودک ۱۴ ساله و ۸ ساله نیز در استان‌های قندهار و بادغیس به زنده‌گی خود نقطه پایان گذاشته‌اند.

آمارهای منتشر شده در ۸صبح نشان می‌دهد که اکثریت مردان جوان به دلیل فقر، گرسنه‌گی، بیکاری و فشارهای روانی ناشی از سیاست‌های تبعیض‌آمیز گروه طالبان خودکشی کرده‌اند. در میان کسانی که خودکشی کرده‌اند، یک تن آنان تجربه بازداشت شدن از سوی گروه طالبان را نیز داشته است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا