اخبار افغانستان

آمار جان باختگان سیلاب‌ها در فاریاب و غور به ۷۰ تن رسید

بر بنیاد گفته‌های مسوولان محلی گروه طالبان در غور و فاریاب، در پی جاری شدن سیلاب در این استان‌ها دست‌کم ۷۰ تن جان باخته‌اند و ده‌ها تن دیگر مفقود هستند.

عبدالوحید حماس، سخنگوی استاندار گروه طالبان در غور روز شنبه( ۲۹ ثور/ اردیبهشت)گفته که سیلاب روز گذشته در این استان جان ۵۰ تن را گرفته است.

به گفته وی، هنوز ده‌ها تن دیگر در زیر آوارها مفقود هستند و احتمالاٌ شمار قربانیان این رویداد طبیعی افزایش یابد.

مسوولان محلی گروه طالبان در فاریاب نیز از جان باخته دست‌کم ۲۰ تن در پی جاری شدن سیلاب‌های روز جمعه، ۲۸ ثور، در این استان خبر داده‌اند.

سیلاب‌های اخیر در غور سبب بسته شدن شاهراه غور-‌کابل و غور-‌هرات و همچنان راه‌های مواصلاتی چندین شهرستان با مرکز این استان شده است.

در همین حال، عبدالحی زعیم، رییس اطلاعات و فرهنگ غور هم اعلام کرده که در پی جاری شدن سیلاب‌های روز گذشته در این استان، دو هزار خانه به‌طور کامل و چهار هزار خانه به‌گونه قسمی تخریب شده و بیش از دو هزار دوکان در شهر فیروزکوه، مرکز غور، از بین رفته است.

گفتنی است که طی هفته‌های اخیر جاری شدن سیلاب ناشی از باران‌های شدید در استان‌های مختلف کشور تلفات جانی و خسارات هنگفت مالی به مردم وارد کرده است.

هفته گذشته نیز بیش از ۳۰۰ تن در پی جاری شدن سیلاب در بغلان جان باخته‌اند و هزاران خانه به‌گونه کلی یا قسمی تخریب شده است.

شماری زیادی از آسیب‌دیده‌گان سیلاب‌ها در کشور، به‌ویژه در بغلان و غور با نبود سرپناه و غذا روبه‌رو هستند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا