اخبار افغانستان

گروه طالبان پاسپورت”جنرال قنسول”افغانستان در مشهد را باطل اعلام کردند

وزارت امور خارجه‌ی گروه طالبان اعلام کرد که به سفارت خراسان‌افغانستان در ایران که زیر اداره‌ی این گروه قرار دارد، بیان نموده که پاسپورت عبدالجابر انصار، جنرال‌قنسول حکومت پیشین در مشهد فاقد اعتبار می‌باشد.
این موضوع در نامه‌ای که روز شنبه(۱۲ جوزا/خرداد)، از سوی ریاست تشریفات وزارت امور خارجه‌ی گروه طالبان به نشر رسیده، آمده و به سفارت خراسان‌افغانستان در تهران زیر اداره‌ی این گروه آگاهی داده‌است.
در این نامه امضای فیصل جلالی، سرپرست ریاست تشریفات وزارت امور خارجه‌ی گروه طالبان وجود دارد و مطابق دستور او صادر گردیده‌است.
در این نامه ذکر‌شده: «چنان‌چه در جریان قرار دارید، ماموریت محترم عبدالجابر انصار، جنرال‌قنسول اسبق در مشهد جمهوری اسلامی ایران از تاریخ ۶/۳/۱۴۰۳ ختم شده است. به همین دلیل حسب لزوم‌دید پاسپورت موصوف باطل و فاقد اعتبار می‌باشد.»
این ریاست گروه طالبان اضافه کرده که این موضوع باید با نهادهای مربوط ایران نیز در جریان گذاشته شود.
وزارت امور خارجه‌ی گروه طالبان، پیش‌تر عبدالجابر انصار را از سمت سرقنسولیپ خراسان‌افغانستان در مشهد ایران برکنار و اعلام کرد که امضا و نشان وی در این مقام اعتبار ندارد.
موضوع عزل و نصب جنرال‌قنسول خراسان‌افغانستان در مشهد واکنش وزارت امور خارجه‌ی ایران را برانگیخته، طوری‌که ناصر کنعانی، سخن‌گوی این وزارت، گفت، هرنوع تغییر در قنسول‌گری‌ خراسان‌افغانستان در مشهد باید طبق کنوانسیون وین صورت بگیرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا