اخبار افغانستان

گروه طالبان معاش و امتیازات عبدالحمید خراسانی و افرادش را قطع کرده اند

منابع می‌گویند که گروه طالبان معاش و امتیازات عبدالحمید خراسانی، فرمانده قطعه ناصربدری این گروه را قطع کرده‌اند.

منابع نزدیک به خراسانی روز پنج‌شنبه(۱۰ جوزا//خرداد) به رسانه‌ها تایید کردند که معاش فرمانده قطعه ناصر بدری گروه طالبان پس از شکایت‌ سفارت‌های ایران و پاکستان از دو ماه به این‌سو پرداخت نشده است.

به گفته منابع، سفارت پاکستان در کابل به دلیل شرکت خراسانی در درگیری‌های مرزی در شهرستان دندپتان استان پکتیا از او به رهبری گروه طالبان شکایت کرده است.

منابع اضافه می‌کنند که سفارت ایران نیز به دلیل انتقادهای خراسانی از آن کشور علیه وی شکایت کرده است.

در همین حال، فرمانده قطعه ناصر بدری گروه طالبان برخی از یادداشت‌های خود را که در برابر سیاست‌های ایران و پاکستان در شبکه اجتماعی ایکس پخش کرده بود، حذف کرده است.

منابع نزدیک به خراسانی ادعا می‌کنند گروه طالبان «به فرمایش سفارت پاکستان و ایران در پی توطئه‌ای برای نابودی حمید خراسانی و افراد او هستند.»

عبدالحمید خراسانی، از اعضای تاجیک‌تبار گروه طالبان که تا کنون مورد حمایت همه‌جانبه سراج‌الدین حقانی قرار داشته، از افراد سرشناس این گروه است و هر‌ازگاهی نامش در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی مطرح می‌شود.

طی تقریباً سه سال گذشته عبدالحمید خراسانی در شناسایی و دستگیری و زندانی صدها تن از باشنده‌گان پنجشیر، کاپیسا و پروان که گمان برده می‌شد به نحوی با حاکمیت کروه طالبان در مخالفت قرار دارند، نقش فعالی داشته است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا