اخبار افغانستان

گروه طالبان مسوول یک موسسه‌ی خیریه را بازداشت کردند

عبدالوهاب عاصم

 

منابع محلی از شهر مزارشریف، مرکز استان بلخ می‌‌گویند که گروه طالبان محمداکرم حسین‌زاده، مسوول موسسه‌ی ملی حمایت از افراد دارای معلولیت در بلخ را بازداشت کرده‌اند.
منابع روز یک‌شنبه(۷ اسد/مرداد) به رسانه‌ها گفته‌اند که حسین‌زاده نزدیک به ۴۵ روز پیش ناپدید و ارتباط‌ او با خانواده‌اش قطع شده است.
بربنیاد گفته‌ی منابع، خانواده‌ی محمد‌اکرم حسین‌زاده پس از شش هفته تلاش اطلاع یافتند که او در بند استخبارات گروه طالبان قرار دارد.
حسین‌زاده از ناحیه‌ی پا دچار معلولیت است و بیش‌تر از دو دهه می‌شود که با نهادهای دفاع از حقوق معلولین همکاری کرده و در سه سال گذشته به عنوان مسوول موسسه‌ی ملی حمایت از افراد دارای معلولیت و ورثه‌ی شهدا در بلخ فعالیت کرده است.
منابع می‌افزایند که اداره‌ی استخبارات گروه طالبان در مورد بازداشت او ابراز نظری نکرده‌اند، اما به خانواده‌ی حسین‌زاده گفته که موضوع بازداشت او را با کسی نگویند و حضور او در افغانستان را انکار کنند.
در جریان نزدیک به سه سال سلطه‌ی‌ گروه طالبان، شمار زیادی از شهروندان، به‌شمول کارمندان ادارات دولتی، نیروهای امنیتی حکومت پیشین از سوی این گروه بازداشت شده‌اند.
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا