اخبار جهان

مقامات استخبارات روسیه: سازمان‌های استخباراتی آمریکا و بریتانیا با گروه‌های تروریستی در آسیا همکاری می‌کنند

سرگئی ناریشکین، مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه، بار دیگر اعلام کرد که سازمان‌های استخباراتی آمریکا و بریتانیا با گروه‌های تروریستی در آسیا همکاری می‌کنند.

خبرگزاری تاس گزارش می‌دهد که ناریشکن این موضوع را ناوقت روز جمعه( ۴ جوزا/خرداد)، در صحبت با خبرنگاران مطرح کرده و القاعده و داعش «ساختارهای تروریستی نفرت‌انگیز» را زاییده‌ی سازمان‌های اطلاعاتی این دو‌ کشور دانسته‌است.

او که در حاشیه‌ی نشست مقام‌های امنیتی کشورهای مشترک‌المنافع در بیشکک قرغیزستان صحبت می‌کرد، اظهار داشت که واشنگتن و لندن برای بی‌ثبات‌کردن اوضاع در خراسان‌افغانستان و کشورهای آسیای مرکزی با گروه‌های تروریستی همکاری دارند.

او با تاکید اضافه کرد که سوریه تنها نمونه‌ی واضح این موضوع محسوب نمی‌شود، بل‌که خراسان‌افعانستان هم بیش‌ترین آسیب را از این ناحیه متحمل شده‌است.

مقام‌های روسیه بارها گفته‌اند که آمریکا و دیگر کشورهای غربی، با استفاده از گروه‌های تروریستی به دنبال بی‌ثبات کردن کشورهای آسیایی هستند.

روز گذشته شماری از کشورها مشترک‌المنافع افزایش تهدید تروریسم را موضوع نگران‌کننده خواندند، از جمله رییس کمیته‌ی امنیت ملی قرغیزستان بیان کرد که گروه‌های تروریستی در استان‌های شمالی خراسان‌افعانستان در حال رشد هستند.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا