اخبار افغانستان

۴ عضو گروه طالبان بر ۳ زن در شهرستان خوستِ استان بغلان تجاوز جنسی کردند

منابع موثق در خوست بغلان می‌گویند که چهار عضو گروه طالبان، بر سه زن یک خانواده در دره‌ی” فارزوی” این شهرستان تجاوز جنسی کرده‌اند.

بر اساس گزارش خبرگزاری پایگاه، این رویداد، سه‌شنبه‌شب( ۱۹ سرطان/تیر)، در روستای “ده‌خیری” دره‌ی فارزو شهرستان خوست استان بغلان اتفاق افتاده‌است.

به‌ گفته‌ی منابع، این چهار عضو گروه طالبان شب هنگام به‌خانه‌ی شخصی بنام غلام حضرت هجوم بردند و بر زنان این خانواده تجاوز جنسی کرده‌اند.

منابع افزودند که غلام‌حضرت با همکاری همسایه‌گان‌اش افراد متجاوز را دست‌گیر و خلع سلاح کرده، اما فرمانده قطعه گروه طالبان که در ساحه مستقر است، متجاوزین را از نزد مردم با زور اسلحه نجات داده و با خود برده است.

منابع هم‌چنان گفتند که غلام‌حضرت، مردی که افراد طالبان به خانه‌اش وارد شدند، به مسئولین محلی و ولایتی گروه طالبان شکایت کرده، خواهان بازداشت و محاکمه همه عاملان تجاوز جنسی شده است، اما مسئولین گروه طالبان به دلیل وابستگی قومی با متجاوزان، از پیگیری این پرونده خودداری می‌کنند و تلاش دارند که غلام حضرت را با تهدید خاموش سازند.

بر بنیاد اطلاعات منابع، همسر و دو عضو دیگر خانواده غلام‌حضرت در نتیجه تجاوز جنسی مکرر و شکنجه، در شرایط بد جسمی و روحی قرار دارند.

یک منبع از شهرستان خوست بغلان که نمی‌خواهد نام‌اش در گزارش ذکر شود، گفته است که عاملان تجاوز بر خانواده غلام‌حضرت از افراد نزدیک به فرمانده قطعه طالبان در خوست است و به همین دلیل درخواست وارثین قربانی برای محاکمه آن‌ها از سوی مقامات محلی این گروه پذیرفته نمی‌شود.

منبع افزوده که بر غلام‌حضرت و خانواده‌اش ظلم بزرگی صورت گرفته است، اما او یک تاجیک است و متجاوزان پشتون‌اند کسی جرٲت نمی‌کند که از آن‌ها بپرسد و یا آن‌ها را مجازات کند.

این منبع، هم‌چنان گفته است که گروه طالبان تاجیک‌تبار که در صف این گروه متجاوز قرار دارند، یک مشت بی‌غیرت و دون همت‌اند، ورنه جنایات پی‌هم گروه طالبان پشتون‌تبار در مناطق فارسی‌زبان نشین از هیچ‌کسی پوشیده نیست.

با این حال، فردین(مستعار) باشنده‌ی تگاب‌بازار شهرستان خوست، می‌گوید که ظلم و جنایت گروه طالبان از حد خود گذشته و مردم از ترس صدای خود را بلند کرده نمی‌توانند.

فردین با فرستادن پیام‌های از گروه طالبان محلی خوست که ظاهرا در واتساپ‌گروپی مطرح شده است، گفته که حتی افراد خود این گروه از ظلم و ستم گروه طالبان پشتون‌تبار به‌ستوه آمده‌اند.

در پیام آمده است: “قابل توجه تمام مجاهدین شهرستان خوست! از موضوع ظلم و تجاوز قطعه و اردو همه مسؤلین آگاه هستین چنین ظلم و جنایت روان است، جناب محترم والسوالی صاحب، قوماندان صاحب، مدیر صاحب استخبارات این موضوع را به بزرگان امارت برسانید ساکت نشوید اگر بازخواست نیست قیام فرض است بالای هم چون ظلم نارواست”.

در بخش دیگری پیام این طالب خوستی آمده که: به الله قسم پشتون‌ها ظلم می‌کنند و بعد یک دوسیه جور می‌کنند و سرکوپ می‌کنند. همه مجاهدین شهرستان خوست شاید آگاه باشد اگر نیستند دنبال کنید، من به حیث یک مجاهد و مسلمان هستم خیلی خیلی دلم درد می‌کند به اشک چشم چنین موضوع را نوشتم.”

این طالب محلی با مخاطب قراردن گروه طالبان تاجیک‌تبار هم‌چنان نوشته: “بیدار شوید و هوشیار باشید امروز به آن خواهر ما تجاوز وظلم ناروا کرد فردا آمده باش به ما میشود.

مجاهدین عزیز! هرمجاهد نظر دهد و ساکت نشوید من اگر اشتباه میکنم حق باشما، اگر اشتباه نمیکنم اقدام کنید و اولین مرمی را به صورت متجاوز و قوماندان قطعه خودم فیر میکنم. ما اگر جهاد کردیم بخاطر حفظ ناموس ما بود حالا که هلمدی و قندهاری به ناموس ما دست درازی میکند قیام و جهاد علیه شان فرض است.”

از سوی ديگر، باشنده‌گان شهرستان خوست از حضور و رفتار خشونت‌آمیز گروه طالبان‌ پشتون‌ در این شهرستان شکایت دارند و می‌گویند که جنگ‌جویان این گروه به بهانه‌های مختلف وارد خانه‌های‌شان شده و به زنان و کودکان بی‌حرمتی می‌کنند.

به گفته آنان، نزدیک به سه سال می‌شود که بیش از ۲۰۰ جنگ‌جوی گروه طالبان مجهز با جنگ افزارهای‌ سبک و سنگین در مسجد و خانه‌های مسکونی چندین روستای خاووش، فارزو و عابدخیل، چرخ‌فلک، خوش‌دره و فرغانبل قرارگاه نظامی ساخته‌‌ و با رفتار خشونت‌آمیز‌شان زنان، کودکان، چوپان‌ها و کشاورزان را با مشکل جدی روبه‌رو کرده‌اند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا