اخبار

طالبان در تخار پسر جوان یک نظامی پیشین را اختطاف و به قتل رساندند

 

IMG 20240804 WA0121 1 1

منابع موثق از تخار می‌گویند که افراد گروه طالبان شب هنگام به خانه یک نظامی پیشین در ولسوالی اشکمش داخل شده، پسر جوان او را اختطاف و پس از چند روز جسد او را به خانواده‌اش فرستادند.

منابع روز یک‌شنبه، ۱۴اسد، به خبرگزاری پایگاه گفتند که گروه طالبان دوشنبه شب، هفته گذشته به خانه‌ی یک نظامی حکومت پیشین در روستای مغا از مربوطات منقطه شیره ولسوالی اشکمش ولایت تخار هجوم برده و فرزند جوان او را از خانه بیرون کرده با خود بردند، اما دیروز جسد او را مقابل دروازه خانه‌اش انداخته اند.

منابع از این جوان کشته شده مطیع‌الله فرزند برکت‌الله نام بردند.

برکت‌الله از فرماندهان حکومت پیشین است که در ولسوالی اشکمش ولایت تخار در صف نیروهای امنیتی کار می‌کرد. این در حالیست که طالبان سه روز پیش یک نظامی پیشین را در شهر تالقان مرکز ولایت تخار نیز با مردمی زدند، اما او در این حادثه به شدت زخمی شد و اکنون در بیمارستان به سر می برد.

بازداشت و قتل نظامیان حکومت و بستگان‌شان در افغانستان زیر اداره گروه طالبان امره تازه‌ی نیست. این گروه در سه‌سال گذشته هزاران نظامی پیشین و اعضای خانواده‌ی نظامیان پیشین را در نقاط مختلف کشور بازداشت، شکنجه، زندانی و در مواردی تیرباران کرده‌اند.

نهاد و سازمان‌های حقوق‌بشر بارها از نحوه‌ی برخورد گروه طالبان با کارمندان و مقامات حکومت پیشین به ویژه نظامیان انتقاد کرده و گفته‌اند که طالبان در پی انتقام‌جویی از نظامیان حکومت پیشین‌اند و باید به این روی‌کرد انتقام‌جویانه‌شان پایان بدهند. اما این گروه تا کنون به خواست آنان توجه‌ی نکرده و به صورت پیوسته نظامیان پیشین را هدف قرار می‌دهندد.

خبرگزاری پایگاه

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا