اخبار افغانستان

شورای بانوان جبهه مقاومت ملی: نشست سوم دوحه، خلاف ارزش‌های انسانی، اسلامی و حقوق بشری است

شورای بانوان جبهه مقاومت ملی، با نشر بیانیه‌ای نشست دوحه را تحریم کرده و گفته است که این نشست، خلاف ارزش‌های انسانی و اسلامی است.

در بیانیه شورای بانوان جبهه مقاومت که امروز(۱۳ جوزا/خرداد) منتشر شده، گفته شده است که نشست سوم دوحه، در تضاد به منافع خراسان‌افغانستان است و آن را تحریم می‌کنند.

این شورا تاکید کرده است که گروه طالبان، یک گروه افراطی و وابسته به شبکه‌های تروریزم بین‌المللی است و آغازگر و دلیل اصلی آپارتاید جنسیتی در خراسان‌افغانستان به شمار می‌رود.

شورای بانوان جبهه مقاومت ملی می‌گوید که گروه طالبان مشروعیت مردمی و بین المللی ندارند و بنا بر این از خراسان‌افغانستان نمایندگی کرده نمی‌توانند.

این شورا بر گزاری چنین نشست‌هایی را”دلجویی و باج دادن به گروه طالبان می‌داند و می‌گوید:”

در حال حاضر، ما نیاز داریم تا در مقابل گروه‌های افراطی چون گروه طالبان که بیش از نصف نفوس خراسان‌افغانستان( زنان) را در داخل کشورشان زندانی ساخته‌اند، مبارزه همه‌جانبه‌ای انجام دهیم و از تمام امکانات برای تضعیف این گروه استفاده کنیم. سیاست دلجویی و باج‌دادن به چنین گروه خون‌ریزی، فقط به شرارت آن‌ها افزوده و بیش از هر وقت دیگر مردم ما را سرکوب و زنان را از صفحه حیات اجتماعی حذف می‌نماید”.

شورای بانوان جبهه مقاومت ملی خراسان‌افغانستان از تمام مردم، شخصیت‌ها با نفوس و نهادها خواسته است تا این نشست(سومین نشست) دوحه را تحریم نموده و از سازمان ملل تقاضا نمایند تا به صدای مردم خراسان‌افغانستان گوش فرا داده و در این تصمیم خود تجدید نظر نمایند.

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا