اخبار جهان

سازمان ملل: گروه طالبان به تعهدات شان در زمینه تامین حقوق‌بشر عمل نکرده‌اند

مارتین گریفیتس، معاون دبیر کل سازمان متحد در امور بشردوستانه و هماهنگ‌کننده کمک‌های اضطراری می‌گوید که طالبان بر تعهدات‌شان در زمینه تامین حقوق بشر عمل نکرده‌اند و جامعه جهانی دیگر امیدی از این گروه ندارد.

گریفیتس روز سه‌شنبه(۱۵ جوزا/خرداد)در افتتاحیه‌ای نشست توجیهی شورای امنیت گفته که گروه طالبان پس از تسلط دوباره بر کشور، تعهداتی را در مورد تامین حقوق بشر، به‌ویژه حقوق زنان به جامعه جهانی سپرده بودند.

به گفته وی، طالبان به این تعهدشان عمل نکرده‌اند و جامعه جهانی دیگر امیدی از این گروه ندارد.

معاون دبیر کل سازمان ملل افزوده است: «من از طرف دبیر کل به کابل رفتم تا به حاکمان جدید [گروه طالبان] صحبت کنم. یک عمر در خراسان‌افغانستان به این صورت کار کرده بودم. ما در آن زمان امیدهایی داشتیم، در واقع تعهدات کتبی داشتیم که چگونه می‌توانیم با گروه طالبان پیش برویم. این امیدها از بین رفته است.»

این مقام سازمان ملل تصریح کرده است که گروه طالبان طی بیش از دو سال گذشته یکی پس از دیگر احکامی را علیه زنان و دختران در خراسان‌افغانستان صادر کرده‌اند.

گریفیتس که ماموریت وی در اخیر ماه جاری میلادی به پایان می‌رسد، خاطرنشان کرده که جامعه جهانی به نماینده‌گی از مردم خراسان‌افعانستان روی مسایلی زیادی با گروه طالبان به توافق نرسیده است.

گفتنی است که گروه طالبان پس از تسلط دوباره‌شان بر خراسان‌افغانستان افغانستان، ده‌ها حکم «تبعیض‌آمیز» را علیه زنان و دختران در کشور صادر کرده‌اند.

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا