سیاسی و اجتماعی

‏اعلامیه جبهه مقاومت ملی افغانستان در پیوند به تصویب توجیه‌نامه «قانون امر به معروف و نهی از منکر»: ظلم و ستمی دیگر علیه مردم افغانستان و به‌ویژه زنان

جبهه مقاومت ملی افغانستان هر نوع قانونی که ناشی از تفکر جزم‌اندیشانه طالب باشد و به افزایش خشونت‌های فزیکی و روانی علیه مردم افغانستان، به‌ویژه زنان، منجر شود، به‌طور قاطع رد کرده و محکوم می‌کند.

قانون «امر به معروف و نهی از منکر» طالبان نمایانگر اندیشه قبیله‌ای و بدوی این گروه زن‌ستیز است که با جوهر دین و عملکرد نزدیک به دو میلیارد مسلمان در سراسر جهان در تضاد قرار دارد.

جامعه اسلامی افغانستان قرن‌ها پیش از ظهور گروه تکفیری طالبان، زندگی مسالمت‌آمیز بین مردان و زنان را برقرار کرده و بر اساس اصول اخلاقی و فرهنگی پذیرفته‌شده در جامعه ما، کرامت، عزت و وقار زنان جزو مقدسات عمومی ما محسوب می‌شود.

رژیم طالبان با انکار مسئولیت‌های اصلی خود، که رسیدگی به فقر و رنج گسترده مردم است، به سیاست مجازات جمعی زنان پرداخته و به تدریج تبعیض سیستماتیک علیه زنان را نهادینه می‌کند.

تاریخ هرگز بی‌حرمتی سازمان‌یافته طالبان در برابر زنان را فراموش نخواهد کرد و طالبان عواقب این بی‌حرمتی را خواهند چشید.

جبهه مقاومت ملی افغانستان از مردم افغانستان می‌خواهد که خاموشی و بی‌تفاوتی خود را در برابر این اقلیت شوم و سیاست‌های قرون وسطایی آنان پایان دهند.

همچنین، جبهه مقاومت ملی افغانستان از روحانیون همکار با طالبان صمیمانه درخواست می‌کند تا ظلم و سرکوب مردم را وسیله‌ای برای تأمین معاش خود قرار ندهند.

این “قانون” ابزاری برای سرکوب زنان است که زمینه‌ساز یک سیستم مجازات جمعی خواهد بود.

جبهه مقاومت ملی افغانستان متعهد به دفاع از عزت، وقار و کرامت زنان افغانستان است و عاملان هر نوع بی‌حرمتی به زنان را مورد مجازات قرار خواهد داد.

جبهه مقاومت ملی افغانستان
۴ سنبله ۱۴۰۳- ۲۵ آگست ۲۰۲۴

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا