اخبار افغانستان

استخبارات گروه طالبان ۳ عضو یک‌خانواده را در پنجشیر بازداشت کردند

منابع از استان پنج‌شیر خبر می‌دهند که نیروهای استخبارات گروه طالبان به تازگی ۳ عضو یک خانواده را در این استان بازداشت کرده‌اند.

منابع روز یک‌شنبه( ۱۳ جوزا/خرداد)،به رسانه‌ها گفته‌اند، افرادی که به تازگی توسط استخبارات گروه طالبان بازداشت‌شده‌اند، عبدالرحیم، عنایت و احمد ضرار نام دارند و باشنده‌ی اصلی شهرستان عنابه‌ی استان پنج‌شیر هستند.

به گفته‌ی منابع، در نخست ۲۰ روز قبل قاری عبدالجبار معاون مدیریت استخبارات گروه طالبان در عنابه‌ی پنج‌شیر عبدالرحیم را خواسته و به ریاست امنیت این گروه تحویل و زندانی کرده‌است.

عبدالرحیم سال گذشته نیز توسط نیروهای استخبارات گروه طالبان در کابل، بدون کدام جرم بازداشت و به زندان ریاست ۴۰ استخبارات این گروه انتقال داده بودند.

طبق روایت منابع، در آن زمان عبدالرحیم بعد از چهار ماه زندان توانست که به فیصله‌ی قاضی برائت گرفته و آزاد شود.

در مورد دیگر چهار روزقبل عنایت یکی از پسران عبدالرحیم که از ایران رد‌مرز گردید بود نیز، توسط قاری عبدالجبار بازداشت و به ریاست امنیت پنج‌شیر تحویل داده شد، او در زمان سقوط حکومت قبلی در ایران به سر می‌برد.

در مورد بعدی دو روز قبل احمد ضرار یکی دیگر از پسران عبدالرحیم که ۱۲ساله می‌باشد، هم‌چنان توسط قاری عبدالجبار بازداشت و به ریاست امنیت گروه طالبان در پنج‌شیر تحویل داده شده‌است.

تا‌هنوز مشخص نشده که نیروهای استخبارات گروه طالبان افراد این خانواده را به چی دلیل بازداشت و زندانی کرده‌اند.

گروه طالبان در جریان نزدیک به سه سال سلطه‌ی شان برکشور، از رفتارهای به شدت خشونت‌آمیز در برابر اقوام غیر‌پشتون به ویژه باشندگان پنج‌شیر کار گرفته‌اند.

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا